Uočavajući novonastali problem, a u skladu i sa izmenama zakonskih regulativa Evropske unije, Srpska asocijacija uvoznika novih vozila i delova je uputila inicijativu Ministarstvu unutrašnjih poslova i Privrednoj komori Srbije o usklađivanju člana 195 novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije (ZOBS). Usklađivanje sa EU Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova uputila je ovu inicijativu u cilju usklađivanja domaće regulative sa aktuelnim zakonodavnim trendovima u Evropskoj uniji, koji se odnose na mogućnost upravljanja sa B kategorijom vozačke dozvole pojedinim kategorijama vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 3.500 kg, odnosno vozilima kategorije M1 i N1 najveće dozvoljene mase do 4.250 kg ukoliko imaju električni pogon (sa baterijom). Naime, Evropski parlament je 28.februara 2024.
usvojio Predlog direktive o vozačkim dozvolama (COM /2024/0127), kojom se državama članicama EU omogućava da dozvole upravljanje sa B kategorijom vozačke dozvole lakim komercijalnim vozilima (kategorja N1) na električni pogon, iako njihova najveća dozvoljena masa prelazi 3. 500 kg, odnosno doseže maksimalno 4.250 kg. Ova izmena, kako je navedeno, ima za cilj da podstakne širu upotrebu električnih dostavnih vozila u urbanim sredinama i omogući njihovo korišćenje bez potrebe za polaganjem C1 kategorije. B92
Razvoj novih tehnologija je veoma brz i zato je neophodno da i nadležne državne strukture pravovremeno, uočavajući promene u transportu ljudi i dobara, reaguju i donesu propise koji će omogućiti napredak i osigurati bezbednost, navedeno je u saopštenju. Alo
Kako je navedeno, sada je u praksi došlo do situacije da vozači sa B kategorijom nemaju pravo da voze električna dostavna vozila, kombije koji zbog težine baterije premašuju najveću dozvoljenu masu od 3.500 kilograma.
Po važećim propisima vozači bi morali da polažu za C1 kategoriju što bi negativno uticalo na transport, ali i usporilo elektrifikaciju našeg voznog parka, loše uticalo na životnu sredinu i ekonomiju uopšte, poručuju iz Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova. Biznis
Razvoj novih tehnologija je veoma brz i zato je neophodno da i nadležne državne strukture pravovremeno, uočavajući promene u transportu ljudi i dobara, reaguju i donesu propise koji će omogućiti napredak i osigurati bezbednost, navedeno je u saopštenju.
Tehnologije menjaju praksu Kako je navedeno, sada je u praksi došlo do situacije da vozači sa B kategorijom nemaju pravo da voze električna dostavna vozila, kombije koji zbog težine baterije premašuju najveću dozvoljenu masu od 3.500 kilograma. Sd
Ovakva izmena bi podstakla uvođenje i upotrebu električnih vozila na našem tržištu, a posebno bi koristila malim i srednjim preduzećima u segmentu gradske distribucije", navodi se između ostalog u inicijativi Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova.
Predložena je, obzirom da je Asocijacija upoznata da je u toku izrada potpuno novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, formulacija tačke 6 iz postojećeg Člana 195 Zakona na sledeci način: Motorna vozila, osim vozila kategorje A, A1, A2, AM, F i M, čija najveća dozvoljena masa nije veća od 3.500 kg i koja nemaju više od osam mesta za sedenje ne računajuci sedište za vozača, izuzev vozila koja imaju električni pogon (sa baterijom) čija najveća dozvoljena masa nije veća od 4.250 kg. (Blic Biznisi/Tanjug). Blic
Po važećim propisima vozači bi morali da polažu za C1 kategoriju što bi negativno uticalo na transport, ali i usporilo elektrifikaciju našeg voznog parka, loše uticalo na životnu sredinu i ekonomiju uopšte, poručuju iz Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova.
Uočavajući novonastali problem, a u skladu i sa izmenama zakonskih regulativa Evropske unije, Srpska asocijacija uvoznika novih vozila i delova je uputila inicijativu Ministarstvu unutrašnjih poslova i Privrednoj komori Srbije o usklađivanju člana 195 novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije (ZOBS). Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova uputila je ovu inicijativu u cilju usklađivanja domaće regulative sa aktuelnim zakonodavnim trendovima u Evropskoj uniji, koji se odnose na mogućnost upravljanja sa B kategorijom vozačke dozvole pojedinim kategorijama vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 3.500 kg, odnosno vozilima kategorije M1 i N1 najveće dozvoljene mase do 4.250 kg ukoliko imaju električni pogon (sa baterijom). Naime, Evropski parlament je 28.februara 2024. Mondo
usvojio Predlog direktive o vozačkim dozvolama (COM /2024/0127), kojom se državama članicama EU omogućava da dozvole upravljanje sa B kategorijom vozačke dozvole lakim komercijalnim vozilima (kategorja N1) na električni pogon, iako njihova najveća dozvoljena masa prelazi 3. 500 kg, odnosno doseže maksimalno 4.250 kg. Ova izmena, kako je navedeno, ima za cilj da podstakne širu upotrebu električnih dostavnih vozila u urbanim sredinama i omogući njihovo korišćenje bez potrebe za polaganjem C1 kategorije.
Iako Republika Srbija nije članica Evropske unije smatramo da bi pravovremeno prepoznavanje i preuzimanje ovakvih rešenja bilo korisno za naš transportni i logistički sektor, kao i za ubrzanje procesa elektrifikacije voznog parka. Espreso
Iako Republika Srbija nije članica Evropske unije smatramo da bi pravovremeno prepoznavanje i preuzimanje ovakvih rešenja bilo korisno za naš transportni i logistički sektor, kao i za ubrzanje procesa elektrifikacije voznog parka.
Ovakva izmena bi podstakla uvodjenje i upotrebu električnih vozila na našem tržištu, a posebno bi koristila malim i srednjim preduzećima u segmentu gradske distribucije - navodi se između ostalog u inicijativi Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova. Kurir
Srpska asocijacija uvoznika novih vozila i delova saopštila je danas da je Ministarstvu unutrašnjih poslova i Privrednoj komori Srbije uputila inicijativu za usklađivanje člana 195 novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije (ZOBS) koja podrazumeva da vozači sa B kategorijom mogu da upravljaju vozilima čija najveća dozvoljena masa prelazi 3.500 kilograma. Mondo
Zato su predložili da se cene regulišu pravilnikom, a da se na vozilu umesto cenovnika postavi QR kod preko kojeg bi putnici mogli proveriti aktuelne cene.
Ministarstvo je taj predlog odbilo, naglasivši da vozači sami određuju cene, a prihvatilo je samo zahtev da se smanji veličina slova na cenovniku, kako bi se smanjili troškovi. Blic
Ova pravila odnose se samo na taksiste koji ne koriste aplikacije.
Kompanije kao što su Uber i Bolt nisu u obavezi da ističu cenovnike na vozilima jer putnici cene vide direktno u aplikaciji pre nego što naruče vožnju. Biznis
Kompanije kao što su Uber i Bolt nisu u obavezi da ističu cenovnike na vozilima jer putnici cene vide direktno u aplikaciji pre nego što naruče vožnju.
Zbog toga se čuju kritike da se na ovaj način favorizuju velike platforme, dok taksisti sa taksimetrima snose dodatne troškove za promenu i overu tarifa. Blic
Taksisti u problemu, mogli bi izgubiti putnike: Zabrinuti zbog najnovije odluke o cenovniku u Hrvatskoj Taksisti u problemu, mogli bi izgubiti putnike: Zabrinuti zbog najnovije odluke o cenovniku u Hrvatskoj Ministarstvo mora, saobraćaja i infrastrukture u Hrvatskoj predložilo je novo pravilo o isticanju cenovnika na vozilima Taksisti su izrazili nezadovoljstvo tvrdnjom da bi isticanje cena moglo negativno uticati na izbor putnika Ministarstvo mora, saobraćaja i infrastrukture u Hrvastkoj (MMPI) predlaže da taksi vozači, koji koriste taksimetre i ne rade preko aplikacija poput Ubera i Bolta, moraju jasno istaknuti cenovnik na spoljnim stranama svojih vozila.
Ovaj predlog naišao je na otpor među taksistima i njihovim udruženjima. Blic
Mnogi taksisti smatraju da nova pravila neće sprečiti zloupotrebe i previsoke cene, već da bi bolji efekat imalo pojačano nadgledanje i strože kazne za nepoštene vozače. Jedan taksista je u javnoj raspravi istakao: - Izmene cena na aplikacijama rešavaju se za nekoliko klikova, bez troškova, dok mi moramo da plaćamo svaku promenu i overu tarifa kod Zavoda za merenje.
Ministarstvo, s druge strane, kaže da je cilj ovih mera da se zaštite putnici, naročito turisti, i da se poboljša imidž Hrvatske kao turističke destinacije. Blic
Ministarstvo, s druge strane, kaže da je cilj ovih mera da se zaštite putnici, naročito turisti, i da se poboljša imidž Hrvatske kao turističke destinacije.
Svi se slažu da visoke cene taksi vožnji negativno utiču na reputaciju zemlje kao mesta za prijatan i pristupačan odmor. Blic
Na primeru jedne firme sa 1.500 zaposlenih procenjeno je da dodatni troškovi administracije samo za obradu prevoznih računa dostižu 2,3 miliona dinara.
To je iznos koji se ne odnosi na sam prevoz, već na rad ljudi koji proveravaju račune, vode evidenciju, štampaju formulare, arhiviraju… I sve to samo zato da bi se država uverila da zaposleni zaista idu na posao. Espreso
I upravo je tu počeo problem za poslodavce.
Na primeru jedne firme sa 1.500 zaposlenih procenjeno je da dodatni troškovi administracije samo za obradu prevoznih računa dostižu 2,3 miliona dinara. Mondo
Time bi se ukinula obaveza da svaki dinar koji poslodavac isplati radniku na ime prevoza mora biti potkrepljen papirom, kartom, računom, fakturom ili drugim dokazom.
Analitičari tvrde da bi ovako pojednostavljeno rešenje rasteretilo i poslodavce i zaposlene. Mondo