rođendan „pokretnih slika“.„Peca ide u bioskop“ je 13. knjiga francuske umetnice Megali le Iš koja je, u srpskom prevodu Ivane Ignjatović, objavljena u Kreativnom centru.Psić Peca, u francuskom originalu Pako, glavni junak serijala zvučnih knjiga ove Parižanke sa strazburškom diplomom za dizajn i ilustraciju koja se već dve decenije bavi ilustracijom dečjih knjiga i grafičkim romanima, svetski je slavan a i među ovdašnjom decom i roditeljima prava je književna legenda.U novoj bioskopskoj epizodi sa 16 zvukova i numera Peca sanja najpre „crno-belo“, a potom i u koloru, da sreće Čarlija Čaplina i Merilin Monro pa i sam postaje traženi glumac kog svi žele da anagažuju – od vesterna i naučne fantastike do mjuzikla, ljubavnih melodrama i horora, sve dok ne padne s kreveta i probudi se u svojoj sobi.Pecine filmske snove prati odgovarajuća filmska muzika, zvuci bliceva fotoaparata, zvonjave telefona sa filmskim ponudama, spavanja i buđenja…Šarmantna šetnja kroz snove sa obaveznim filmskim klasicima koja će za odrasle biti i neka vrsta kinoteke.Knjiga „Peca ide u bioskop“ potvrđuje da ceo ovaj serijal veliku čitanost i slušanost – preveden je na više od 20 jezika sa prodatim tiražom većim od dva i po miliona primeraka širom sveta – duguje dobro osmišljenom konceptu koji čine zanimljiva priča o Peci i njegovim prijateljima, duhovita ilustracija, odličan izbor melodija i kvalitet zvuka.„Značaj ovih knjiga jeste u tome što deci približavaju muziku kakvu većina ranije nije čula.Uživanje u slušanju kratkih odlomaka muzičkih numera pri listanju i čitanju ovih zvučnih knjiga predstavlja odličnu osnovu za dalje negovanje muzičkog ukusa i sticanje bogate muzičke kulture“, kažu u Kreativnom centru.Džepna enciklopedija “Film” francuskih autora – dizajnera specijalizovanog za kinematografiju Davida Onora i ilustratora Žeroma Mazija, iz Edicije “40 najvećih” bavi se filmskim režiserima.Iz nje se može saznati gotovo sve o velikim filmskim stvaraocima koji su obeležili istoriju kinematografije.Na filmskoj listi “40 najvećih” su stvaraoci od pionira filma poput Žorža Melijesa ili Alis Gi, preko Alfreda Hičkoka, Stenlija Kjubrika, Akire Kurosave, Serđa Leonea, Frensisa Forda Kople, Martina Skorcezea, Stivena Spilberga, Pedra Almodovara… do imena koja obećavaju, kao što su Kloi Džao i Greta Gervig.Kriterijum za listu je doprinos razvoju filmske umetnosti, a “lična karta” svakog od umetnika sadrži podatke o tome kako su počeli da se bave filmom, pod čijim uticajima su bili, čime su doprineli razvoju sedme umetnosti, o najvažnijim saradnicima, osvojenim nagradama, najznačajnijim filmovima…Na kraju knjige je hronologija razvoja filmske umetnosti i industrije od pronalaska kinematografa 1895. Danas