Article-cluster size (# of articles)
new weight
old weight
lower/upper
Articles count
Total similarity
Avg. similarity
Total chr length
Sentence # average
Sentence # variation
108
7.63
10.27
50.92/3.20
108.00
11.13
0.10
7275.00
1.00
0.00
All clustering variants
Old ranking - len = 108
177 ■ 0.99/0.01 ■ 11 ■ 133.3
Best clustering variants
177 0.99/0.01 11 133.3
17:22 h 22-Jun-2025
  • Danas, posle 14-godišnje pauze, Poslednja ekskurzija: Nasleđa nadogradio je formulu.
  • ◉ 'Svaki put kad se ukrcam u avion, pomislim na Poslednju ekskurziju'
10:13 h 20-Jun-2025
  • Film „Dražen“, o Draženu Petroviću neće biti prikazan na festivalu u Beogradu – reditelj Šerbedžija kaže da umetnost ne sme biti kažnjena.Iako je bio najavljen, film „Dražen„, posvećen životu legendarnog jugoslovenskog košarkaša Dražena Petrovića, neće biti prikazan na ovogodišnjem Balkanskom festivalu filmske režije u Beogradu.Reditelj filma Danilo Šerbedžija izjavio je da ne zna tačan razlog za izostanak filma, ali da je, prema informacijama koje je dobio, njegovo prisustvo kao autora bilo sporno.
  • Zašto film "Dražen" neće biti prikazan na Balkanskom festivalu režije u Beogradu: "Zvuči gotovo kao scena iz Monti Pajtona"
10:00 h
  • U jednoj od najgledanijih serija na Netfliksu The Glass Dome navodno se čuje srpski jezik U jednoj od najgledanijih Netflix serija čuje se "srce mamino": Otkud naš jezik u jezivom naslovu striming giganta?
  • U jednoj od najgledanijih serija na Netfliksu The Glass Dome navodno se čuje srpski jezik
06:00 h
  • Netfliks nas je i ovog puta počastio – najnovija južnokorejska serija oduševila je gledaoce širom sveta, a mnogi je već porede s popularnim filmskim serijalom "Džon Vik“.
  • Korejsku akciju porede sa filmom John Wick, ima ocenu 100
00:30 h
  • Na 27. Međunarodnom filmskom festivalu u Šangaju, Kineska filmska fondacija i njeni partneri predstavili su dva velika projekta u okviru inicijative "Kung Fu Filmsko Nasleđe", čiji je cilj digitalna restauracija borilačke kinematografije uz pomoć veštačke inteligencije.
  • ZAHVALJUJUĆI VEŠTAČKOJ INTELIGENCIJI: DŽeki Čen, Brus Li i DŽet Li zajedno na velikom platnu
00:07 h
  • Povodom današnjeg imenovanja filmskog reditelja Dragoslava Bokana na mesto predsednika Upravnog odbora Narodnog pozorišta, predstavnici umetnika, glumaca, operskih i baletskih prvaka, tehničkog i stručnog osoblja ove kuće obratili su se javnim saopštenjem koje prenosimo u celosti:Poštovana javnosti, drage kolege i prijatelji Narodnog pozorišta,Obraćamo vam se kao predstavnici zaposlenih Narodnog pozorišta u Beogradu – umetnika, glumaca, operskih i baletskih prvaka, tehničkog i stručnog osoblja – povodom nedavne odluke Vlade Republike Srbije da za predsednika Upravnog odbora naše kuće imenuje gospodina Dragoslava Bokana.Narodno pozorište je više od ustanove.
  • Dragoslav Bokan ne ispunjava moralne uslove da predvodi UO institucije od nacionalnog značaja, zahtevamo od Vlade hitno povlačenje ove odluke
Alo

07.00 Što se bore misli moje, igrana serija 08.00 Južni vetar 2, domaći film 10.10 Mis tajni agent, igrani film 12.00 Mis tajni agent 2, igrani film 14.00 Delta odred, igrani film 16.15 Delta odred 2, igrani film 18.15 Delta odred 3, igrani film 20.00 Što se bore misli moje, igrana serija 21.00 Što se bore misli moje, igrana serija 22.00 Bilo jednom u Holivudu, igrani film 00.45 Vavilon, igrani film Mis tajni agent 10.10 Superstar FBI agent Grejsi Hart dobija zadatak da se kao učesnica infiltrira na takmičenje za mis SAD nakon što teroristi zaprete da će postaviti bombu.

Prva plus 08.30 Istine i laži, serija 09.15 Radna akcija 10.15 Od jutra do sutra, serija 13.00 Skrivena kamera 13.35 Kuhinja, serija 16.00 Sluga, film 18.00 Astronaut, igrani film 20.00 Šećerna planina, film 22.00 Vangard, film 00.15 Koban rizik, igrani film 02.00 Ivanovi protiv Ivanovih 03.00 Umetnost zločina, serija Blic TV 09.30 Prevodioci, film 11.15 Naj od naj 11.30 Sa Tamarom kroz Beograd 12.15 Dame sa hercom 14.15 Scena 14.30 Ceca šou 16.00 Balkanskom ulicom 17.45 Scena specijal 19.00 Metar moga sela 19.25 Naj od naj 19.40 Nagon za ubijanjem, film 21.20 Opasan metod, igrani film 23.00 Biseri 23.55 Prevodioci, igrani film UNA TV 09.05 Kolebljivi lopov, porodični film 10.40 Oženih se vešticom, film 12.25 Put do zdravlja 13.00 Una vesti 13.05 Između redova 13.55 Klopka, domaći film 15.40 Muštuluk 16.35 Očima deteta 16.55 Holivudiranje 18.00 Una dan 18.30 To je život 19.00 Mućke, igrana serija 20.20 Alo, alo, serija 21.20 Kung-fu joga, igrani film 23.05 Most špijuna, igrani film HYPE TV 08.00 Zbornica, igrana serija 10.00 Dug moru, igrana serija 12.00 Male stvari, autorka i voditeljka: Snežana Dakić. 13.00 Ljubica, igrani film 16.00 Emisija: Chit chat 17.00 Buđenje, igrani film 19.00 Ko si kad ne gleda niko 20.00 Mobil auto 21.00 Božiji oklop, igrani film 06.45 Mali veliki cirkus, film 08.30 Rajsko putovanje, film 10.20 Čudesna sudbina kamenog dečaka, film 12.00 Megin plan, igrani film 14.05 Mardžori Prajm, igrani film 16.10 Tihi zaliv, film 18.40 Projekat florida, igrani film 21.00 Porodica Džouns, film 23.05 Zelena knjiga, igrani film 01.40 Sitne ribe, film 03.30 Histerija, film Newsmax Balkans 06.30 Kadrovi vremena: Spomenici Srbije 07.00 Sinteza 08.00 Tražim reč 09.30 Prozori Balkana 10.00 Kadrovi vremena: Dekade 11.00 Avantura Balkan 12.00 Presek 1 13.00 Kadrovi vremena: EXPO 13.30 Kadrovi vremena: Berza 14.00 Razumno 15.00 Presek 2 15.30 Tražim reč 17.00 Američki san na srpski način 17.30 Prozori Balkana 18.00 Presek 3 19.00 Top story kratki 19.30 Kadrovi vremena: Filmske novosti prikazuju 20.00 Kadrovi vremena: Dekade 21.00 Dijagnoza 22.00 Kadrovi vremena: Zastava film predstavlja 23.00 Top story evening 24 kitchen 12.00 Dejvid Roko: Domaći slatkiši 13.00 Američka avantura sa Džejmsom Martinom 14.00 David Skoko: Motor, loza, varjača 15.00 Džejmijevi gastronomski izleti 17.00 Donal Skijan: Kuvamo kod kuće 17.50 Pecite sa Akisom 18.50 Na Šerifin način 20.00 Francuska seoska kuhinja: Mišel Ru Star Movies 00.20 Intervju sa vampirom, igrani film 02.55 Čokolada, igrani film 05.15 Mladi Rok, igrana serija 06.00 Kuća velikog mađioničara 07.40 Mladi Rok, igrana serija 08.00 Ovčica Šone: Farmagedon, animirani film 09.50 Troje za tango, igrani film 11.55 Bridžet Džouns: Na ivici razuma, igrani film 14.10 Gle ko to govori, igrani film 16.10 Gle ko to govori 2, igrani film 18.00 Gle ko to govori 3, igrani film 20.00 Dok si ti spavao, igrani film 22.05 Ona, igrani film Star Life 09.25 Darma i Greg 12.05 Rango, film 13.50 Zovite me Ket 14.20 911 15.15 911 16.10 Svi vole Rejmonda 16.35 Svi vole Rejmonda 17.05 Svi vole Rejmonda 17.30 Svi vole Rejmonda 18.00 Uvod u anatomiju 19.00 Uvod u anatomiju 20.00 Pet legendi, film 22.05 Darma i Greg 22.35 Darma i Greg 23.00 Darma i Greg PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI. Alo

Danas

Imenovanjem Dragoslava Bokana za predsednika Upravnog odbora Narodnog pozorišta vlast je vek i po srpske kulture stvarane ispod krova te institucije menjala za šaku medijske podrške ćacilendu, slici i prilici današnjeg režima, saopštila je stranka Srbija centar.Na jedno od ključnih mesta naše kulture, kroz koje godišnje prođe 150.000 gledalaca, imenovan je čovek koji se prethodnih decenija istakao govorom mržnje, a sada je prepoznatljiv kao najvatreniji branilac vlasti, kojoj je kultura “poslednja rupa na svirali” i trošak, a ne jedan od najvažnijih resursa našeg naroda, navodi se u saopštenju koje prenosi FoNet.Ukazuje se da o tome jasno svedoči činjenica da je u budžetu Srbije za ovu godinu za finansiranje institucija kulture i njihovih programa planirano da se izdvoji sramnih 0,67 odsto.Ističe se da, iako je neprikladno i uvredljivo, imenovanje Bokana nije veliko iznenađenje, s obzirom na to da ga je ova vlast pre manje od dve godine imenovala i u Savet Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu.Ovakva odluka Vlade Srbije je skandalozna i duboko problematična zbog Bokanove kontroverzne prošlosti i javnih nastupa, koji su u oštroj suprotnosti s vrednostima koje nacionalni teatar treba da predstavlja, navodi SRCE i dodaje da je on u javnosti najpoznatiji po svojoj ulozi tokom ratova devedesetih godina, kao osnivač i komandant paravojne formacije „Beli orlovi“.Stranka Srbija centar smatra da Bokan ne ispunjava moralne uslove za vođenje najznačajnije kulturne institucije od nacionalnog značaja i podržava sindikate Narodnog pozorišta, koji su se usprotivili ovakvoj odluci Vlade Srbije, doživljavajući je kao napad na autonomiju kulture i kaznu za one koji se ne pokoravaju režimu.Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Danas

Danas

Filmski ukus, a i znanja, potrebno je razvijati i formirati od malena čemu u prilog govore i dva nova izdanja Kreativnog centra – zvučna knjiga „Peca ide u bioskop“ iz ilustratorsko-muzičke radionice Megali le Iš, i enciklopedijsko izdanje „Film“ Davida Onore i Žeroma Mazija iz Edicije „40 najvećih“.Obe knjige prevodi su francuskih izdanja Galimara za mlade i pred srpske čitaoce stižu u godini u kojoj se obeležava 130.

rođendan „pokretnih slika“.„Peca ide u bioskop“ je 13. knjiga francuske umetnice Megali le Iš koja je, u srpskom prevodu Ivane Ignjatović, objavljena u Kreativnom centru.Psić Peca, u francuskom originalu Pako, glavni junak serijala zvučnih knjiga ove Parižanke sa strazburškom diplomom za dizajn i ilustraciju koja se već dve decenije bavi ilustracijom dečjih knjiga i grafičkim romanima, svetski je slavan a i među ovdašnjom decom i roditeljima prava je književna legenda.U novoj bioskopskoj epizodi sa 16 zvukova i numera Peca sanja najpre „crno-belo“, a potom i u koloru, da sreće Čarlija Čaplina i Merilin Monro pa i sam postaje traženi glumac kog svi žele da anagažuju – od vesterna i naučne fantastike do mjuzikla, ljubavnih melodrama i horora, sve dok ne padne s kreveta i probudi se u svojoj sobi.Pecine filmske snove prati odgovarajuća filmska muzika, zvuci bliceva fotoaparata, zvonjave telefona sa filmskim ponudama, spavanja i buđenja…Šarmantna šetnja kroz snove sa obaveznim filmskim klasicima koja će za odrasle biti i neka vrsta kinoteke.Knjiga „Peca ide u bioskop“ potvrđuje da ceo ovaj serijal veliku čitanost i slušanost – preveden je na više od 20 jezika sa prodatim tiražom većim od dva i po miliona primeraka širom sveta – duguje dobro osmišljenom konceptu koji čine zanimljiva priča o Peci i njegovim prijateljima, duhovita ilustracija, odličan izbor melodija i kvalitet zvuka.„Značaj ovih knjiga jeste u tome što deci približavaju muziku kakvu većina ranije nije čula.Uživanje u slušanju kratkih odlomaka muzičkih numera pri listanju i čitanju ovih zvučnih knjiga predstavlja odličnu osnovu za dalje negovanje muzičkog ukusa i sticanje bogate muzičke kulture“, kažu u Kreativnom centru.Džepna enciklopedija “Film” francuskih autora – dizajnera specijalizovanog za kinematografiju Davida Onora i ilustratora Žeroma Mazija, iz Edicije “40 najvećih” bavi se filmskim režiserima.Iz nje se može saznati gotovo sve o velikim filmskim stvaraocima koji su obeležili istoriju kinematografije.Na filmskoj listi “40 najvećih” su stvaraoci od pionira filma poput Žorža Melijesa ili Alis Gi, preko Alfreda Hičkoka, Stenlija Kjubrika, Akire Kurosave, Serđa Leonea, Frensisa Forda Kople, Martina Skorcezea, Stivena Spilberga, Pedra Almodovara… do imena koja obećavaju, kao što su Kloi Džao i Greta Gervig.Kriterijum za listu je doprinos razvoju filmske umetnosti, a “lična karta” svakog od umetnika sadrži podatke o tome kako su počeli da se bave filmom, pod čijim uticajima su bili, čime su doprineli razvoju sedme umetnosti, o najvažnijim saradnicima, osvojenim nagradama, najznačajnijim filmovima…Na kraju knjige je hronologija razvoja filmske umetnosti i industrije od pronalaska kinematografa 1895. Danas

Danas

Na kraju je dodao: “O tom filmu bih mogao danima da govorim.

S godinama mi postaje sve važniji.”U nastavku, objavljena je i njegova kompletna lista od 125 filmova koje bi, kako kaže, svako trebalo da pogleda ako želi da razume istoriju sedme umetnosti.The Infernal Cakewalk (1903) Secrets of the Soul (1912) The Four Horsemen of the Apocalypse (1921) Nosferatu (1922) Dr. Mabuse the Gambler (1922) Metropolis (1927) Napoleon (1927) The Power and the Glory (1933) It Happened One Night (1934) Mr. Deeds Goes to Town (1936) La Grande Illusion (1937) Mr. Smith Goes to Washington (1939) Stagecoach (1939) The Roaring Twenties (1939) The Rules of the Game (1939) Citizen Kane (1941) How Green Was My Valley (1941) Sullivan’s Travels (1941) Cat People (1942) Arsenic and Old Lace (1944) Rome, Open City (1945) Children of Paradise (1945) Duel in the Sun (1946) Gilda (1946) A Matter of Life and Death (1946) Paisan (1946) Beauty & The Beast (1946) The Lady From Shanghai (1947) T-Men (1947) I Walk Alone (1947) The Red Shoes (1948) Germany Year Zero (1948) Force of Evil (1948) La Terra Trema (1948) Macbeth (1948) Raw Deal (1948) Bicycle Thieves (1948) Caught (1949) The Third Man (1949) Stromboli (1950) The Flowers of St. Francis (1950) Gun Crazy (1950) Night and the City (1950) An American in Paris (1951) The River (1951) Ace in the Hole (1951) The Magic Box (1951) The Bad and the Beautiful (1952) Europa ’51 (1952) Othello (1952) Umberto D. (1952) Ikiru (1952) The Band Wagon (1953) House of Wax (1953) Julius Caesar (1953) Pickup on South Street (1953) Ugetsu (1953) Tokyo Story (1953) Dial M for Murder (1954) Journey to Italy (1954) Senso (1954) Seven Samurai (1954) Sansho the Bailiff (1954) All That Heaven Allows (1955) Kiss Me Deadly (1955) The Searchers (1956) Forty Guns (1957) Sweet Smell of Success (1957) Some Came Running (1958) Touch of Evil (1958) Vertigo (1958) Ashes and Diamonds (1958) Big Deal on Madonna Street (1958) Shadows (1959) The 400 Blows (1959) Peeping Tom (1960) Rocco and His Brothers (1960) Shoot the Piano Player (1960) Breathless (1960) L’Avventura (1960) The Hustler (1961) One, Two, Three (1961) Cape Fear (1962) The Trial (1962) Two Weeks in Another Town (1962) Salvatore Giuliano (1962) Il Sorpasso (1962) America, America (1963) Jason and the Argonauts (1963) The Leopard (1963) Shock Corridor (1963) High and Low (1963) 8½ (1963) The Fall of the Roman Empire (1964) Band of Outsiders (1964) Before the Revolution (1964) The Rise of Louis XIV (1966) Blow-Up (1966) Weekend (1967) Faces (1968) 2001: A Space Odyssey (1968) Death by Hanging (1968) Midnight Cowboy (1969) The Butcher (1970) MASH* (1970) The American Friend (1970) Klute (1971) McCabe & Mrs. Danas

Danas

godine, kao ključnog lika koji objašnjava čitavu premisu, bio je praktično šlag na torti.„On vam daje horor legitimitet.„To natprirodno zlo koje dolazi po vas, ideja prokletstva, to se sve povezuje sa Kendimenom“, objašnjava Manser.Po pojavljivanju, Poslednja ekskurzija je zaradila 112.036.870 dolara širom sveta, na produkcijskom budžetu od 23.000.000 i nastavak je odmah bio odobren.„Gledanost većine horor filmova opadne za 50 odsto posle prvog vikenda, a mi smo gledali kako se film penje na blagajnama“, priseća se Redik.On je dobio priliku da radi na sledećem nastavku sa svežim obrtom – nova kohorta tinejdžera i odraslih likova uspevaju da izbegnu prvobitnu namenjenu smrt, još pre događaja iz Poslednje ekskurzije 2, zato što su preživeli iz FD1 sišli sa ozloglašenog leta 180.„Tako se prati kako se paukova mreža efekata uklapa u činjenicu da su svi naši životi povezani“, dodaje.Ključni elementi franšizeSvaki film iz serijala Poslednja ekskurzija je povezan na neki način, mali ili veliki.Od jednog lika koji je prevario smrt zato što je drugi lik, u zasebnom filmu, uzeo poslednju bioskopsku kartu namenjenu za njega, do ogromnog obrta Poslednje ekskurzije 5 da je on prednastavak originalnog filma – glavni junak preživljava do samog kraja tog filma, samo da bi stradao na letu 180.„U tome se krije deo glavne zabave ove franšize.„Ne bi li bilo zabavno videti kako se sva ta povezanost zapravo realizuje?„Mreža smrti je mnogo detaljnija i viša matematika nego što smo mogli da zamislimo.„Od toga da sednete u krevetu i kažete sebi: ‘Ne želim ni da ustanem“, kaže Peri.Kad su u pitanju konkretne jezive sekvence, Poslednja ekskurzija 2 je donela jedan od najupečatljvijih prizora destrukcije u čitavoj franšizi sa uvodnom scenom masovne nesreće na auto-putu u kojoj učestvuje kamion sa deblima.„I dalje svaki drugi dan dobijem mimove sa kamionom sa deblima“, kaže Redik.Ali, šire gledano, ona je zaista postavila obrazac za sve te smrti.„Uvek postoji najmanje jedan trenutak u lancu događaja koje lik sam pokrene a koji uzrokuje osećaj da vaša dela zaista određuju da li ćete živeti ili umreti“, kaže Peri.„I mora da postoji trenutak puke glupe sreće, samo prevrtljivi Prst sudbine koji vas kucne po ramenu i kaže: ‘Obrati pažnju.’ Sve ostalo je samo koordinacija svih tih prirodnih elemenata.“A ta koordinacija podrazumeva mnogo navođenja na krivi trag.Uzmite na primer smrt Evana Luisa , preživelog dobitnika lutrije iz Poslednje ekskurzije 2, izazvanu špagetama – najomiljeniji trenutak iz čitave franšize za Lipovskog.On se oklizne na špagete i tad pomislite da će to da ga ubije, ali to se ne desi.Kadenca te scene bila je smernica za njega i ko-režidera Adama Stajna.„Poslednja ekskurzija je jako predvidiva, vi znate da će svi likovi redom umreti.„I zato uvek pokušavamo da osmislimo načine kako da to izvrnemo naglavačke“, kaže Stajn.„Vrlo je često u prethodnim filmovima da se prebacite na lika koji je sam na nekom opasnom mestu i publika odmah zna da je on gotov.„Mi koristimo to očekivanje, potom ga izokrenemo, promenimo i okrenemo stvari naglavačke da biste neprestano govorili: ‘Hej, čekaj malo, pa ja ne znam ko je sledeći'“, dodaje Lipovski.A opet u svakom filmu, priča mora da pruži priliku likovima da se izbore sa svim.U Nasleđima, taj pokušaj se odigrava preko studentkinje koja želi da izvuče porodicu iz ciklusa smrti pokrenutog sa predskazanjem njene otuđene bake koja ja prevarila smrt šezdesetih.„Kako ostvariti egzistencijalnu stravu kad smrt juri za vama a da vi i dalje dajete likovima moć da spreče te napore?“, pita se Peri.U petoj Poslednjoj ekskurziji, likovima postane jasno da mogu da prevare smrt ubijanjem drugih likova.„Ako ubijete nekoga, dobijete onoliko života koliko je njima bilo preostalo, što postavlja moralno pitanje da li ste spremni to da uradite ili ne“, kaže Peri.I zaista, te teške i ozbiljne teme jednako su deo privlačnosti franšize kao i inventivne sekvence smrti.One teraju publiku da razmišlja o vlastitoj smrtnosti kao i o pitanjima koja su zajednička za sve: Šta biste sve uradili da preživite?Kad biste znali da smrt dolazi, da li biste se sakrili, kao lik Ali Larter u Poslednjoj ekskurziji 2, ili biste živeli život punim plućima?To što se franšiza ne vezuje ni za jedan konkretan sistem vere čini egzistencijalne ideje sa kojima se hvata u koštac još prijemčivijim.„Nisam želeo da vežem smrt ni za jednu konkretni veru ili kulturu.„Naši filmovi ne pokušavaju da vam nameću bilo kakve poruke, ali, uz malo sreće, ono što publika zaključi iz njih je da je život dragocen“, kaže Redik.Taj etos ima posebnu težinu u Nasleđima zbog Todovog prisustva.Glumac je preminuo u novembru 2024.

godine, a ovde se pojavljuje u poslednjoj ulozi na velikom platnu, koja obuhvata potresan i, kako se ispostavlja, improvizovan monolog.„Rekli smo mu da batali scenario i da nam govori o onome što mu je na pameti, a on je rekao: ‘Negujte, prihvatite i volite svaki trenutak koji imate, zato što nikad ne znate kad će svemu doći kraj’.„I to je odgovaralo i liku i franšizi, ali je to i on, kao glumac, koji se obraća direktno publici o vlastitom nasleđu, vlastitom delu, o njegovim osećanjima o životu i smrti, sve je to upakovano zajedno“, priseća se Lipovski. Danas

021

godine započelo snimanje na Long Ajelndu i u Vankuveru.„U originalnoj priči, smrt je bila sila koja je preuzela kontrolu nad detektivom koji istražuje slučaj", objašnjava Redik.„Saznajete da mu je srce stalo istovremeno kad se desila avionska nesreća, tako da je esencija smrti ušla u njega i sad on ubija preživele iz nesreće."Ali što se tiče Krega Perija, koji je radio na svakom filmu iz serijala, on je želeo da se film usredsredi na „ukrštanje svih slučajnosti i pitanje 'šta bi bilo kad bi bilo'" iz originalnog sinopsisa na tri strane.„Svako je u nekom trenutku života doživeo osećaj već viđenog ili ona neobičan, neprijatni osećaj da će se desiti nešto loše", kaže on za BBC.„Ili, nasuprot tome, kad zamalo izbegnete smrt, pa počnete da se pitate, da nisam skrenuo levo već desno, možda bih sad bio mrtav."Pošto je suštinu sačinjavao toliko sumoran fatalizam, ubačen je nestašluk da bi se napravila ravnoteža čim su iskusni autori Dosijea Iks Džejms Vong i Glen Morgan uskočili u priču.Oni su pretvorili smrt u mnogo razigranijeg lika preko njegovih detaljnih planova za ubistvo, inspirisanih slavnim crtežima pokojnog američkog ilustratora Ruba Goldberga „njegovih uređaja lančane reakcije" - izmišljenim invencijama „gde A mora da pogodi B, koji mora da pogodi C, koji mora da pogodi D, u savršenom sledu da bi mašina proradila", kaže Peri.A opet studio nije mogao da zamisli antagonistu kog ne možete da vidite.„Obično imate Fredija, ili Džejsona, ili neku vizuelizaciju protiv koje protagonisti moraju da se bore, tako da me je studio naterao da ubacim tog pravog anđela smrti u scenario", priseća se Redik.Ideja je bila da se pojavi fizička figura da bi iz senke začikavala protagonistu Aleksa (Devon Sava), kome se javio loš predosećaj.Srećom po Redika, Vong i Morgan su pružili otpor i na kraju je bilo po njihovom, sa originalnom vizijom smrti kao apstraktne sile koja postaje opipljiva samo preko elementarnih nepogoda, kao što su nalet vetra ili curenje vode, koje su naznačavale prisustvo smrti i njene fatalne mahinacije.„Želeli smo da to ostavimo u okviru prirodnijih elemenata, koji su sastavni deo arsenala koji smrt koristi", kaže Peri.„Dakle, voda, vetar, struja, prosta erozija zemlje, gravitacija – sve su to stvari kojima je smrt imala lak pristup, da bi manipulisala neživim predmetima."U Nasleđima, personifikacija smrti je još više uznapredovala, kada su filmadžije počele da koriste AJMEKS kamere da bi publici pokazali da je smrt stigla.„I u ovako snimljenoj verziji filma, perspektiva smrti se proširi na ekranu.„Svaka scena u kojoj stigne smrt, prelazimo na AJMEKS da možete da osetite smrt kako dolazi sa svakim krupnom planom svakodnevnih predmeta", kaže ko-režiser Adam.Učiniti nešto banalno zlokobnim bilo je ključno za „traumatizujući faktor" Poslednje ekskurzije, kako to kaže Peri, sa svime, od šolja za kafu do trimera za dlake u nosu što može da postane potencijalna pretnja, ali to nije uvek bilo lako izvesti.„Učiniti da redosled nesrećnih slučajeva funkcioniše prilično je teško", kaže Peri, „jer kad kreativno osmislite nešto, morate da zamislite kako će sve te stvari da se sudaraju jedna s drugom na uverljiv način da publika ne bi bila izbačena iz trenutka."Ono što pokreće ove scene je dramska ironija svesti publike da, bilo da ste u zubarskoj stolici ili u solarijumu, likovi nisu svesni da se nalaze u središtu smrtonosne zamke.„Publika zna da nešto u prostoriji manipuliše elementima, tako da istog momenta počinju da se poistovećuju sa likovima, pokazujući na ekran i vrišteći.„I tako vi gledate u konzervu tunjevine i posle dva ili tri kadra, to više nije konzerva tunjevine, to je instrument smrti", dodaje Peri.Prebacivanje glavnih likova sa odraslih na tinejdžere, bio je ključni element atraktivnosti prve Poslednje ekskurzije.Tinejdžerski horor u to vreme je bio glavna stvar i već prepoznatljivi glumci kao što su Sava, Ali Larter iz Varsity Blues, Ker Smit iz Dosonovog sveta i Šon Vilijams Skot iz Američke pite bili su magnet za mlađu publiku.„Gledala sam Devona Savu u Zaludnim rukama", kaže Čajer, misleći na horor komediju iz 1999.

godine koju je glumac snimio neposredno pre toga.„I zato kad sam saznala da glumi i u Poslednjoj ekskurziji, želela sam da je gledam."Za tvrdokorne ljubitelje horora, uvrštavanje Toda, slavnog po ulozi Kendimena u istoimenom filmu iz 1992. 021

Danas

Operski pevač i predsednik Sindikata muzičkih umetnika, Boris Postovnik, izjavio je za N1 da među zaposlenima u Narodnom pozorištu vlada velika zabrinutost nakon što je Dragoslav Bokan imenovan za predsednika Upravnog odbora.Kako kaže, pojedini članovi sindikata su mu, nakon što je Bokan imenovan, slali poruke u kojima navode da su spremni da daju otkaz ukoliko situacija dodatno eskalira.„Imenovanje gospodina Bokana izazvalo je uznemirenost unutar pozorišta. Ljudi su skeptični i pomalo uplašeni zbog njegovih ranijih kontroverzi, govora mržnje i neprimerenog ponašanja koje ga prati godinama“, rekao je Postovnik.Po njegovom mišljenju, bilo bi daleko mudrije da je na ovu funkciju postavljena osoba koja bi umela da pomiri različita mišljenja i uspostavi dijalog unutar institucije.Postovnik je dodao i da su reprezentativni sindikati tek juče, putem pravne službe Narodnog pozorišta, obavešteni da je neophodno predložiti članove Upravnog odbora iz redova zaposlenih, u skladu sa zakonskom procedurom.Kako kaže, informacija o Bokanovom imenovanju došla je u vrlo osetljivom trenutku za celo društvo, ne samo za pozorište. Sindikati su se okupili oko zajedničkog stava da je toj funkciji potrebna osoba koja neće dodatno produbljivati podele među zaposlenima.Na kraju, Postovnik ističe da Dragoslav Bokan „već decenijama širi kontroverzu“ i da je to glavni razlog što su zaposleni zabrinuti kuda će sve ovo odvesti Narodno pozorište.Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Danas

Danas

Nagrada za režiju “Ljubomir Muci Draškić” uručena je Andreju Nosovu, za predstavu “Njih više nema” u produkciji Hartefakta, na svečanosti 20. juna u Ateljeu 212, čime je počela manifestacija Mucijevi dani, na kojoj će do 30. juna biti igrane predstave Ateljea 212, kao i iz Novog Sada, Sarajeva i Stokholma, u slavu nekadašnjeg upravnika i proslavljenog reditelja Mucija Draškića (1937-2004).Direktorka Ateljea 212 Gordana Goncić podsetila je da to priznanje nosi podnaslov “Glumci svom reditelju”, a ustanovljeno je pre 20 godina u znak sećanja na velikog reditelja i dugogodišnjeg upravnika Ateljea 212 Mucija Draškića.“Nagradu bijenalno dodeljuje glumački žiri za predstave sa beogradskih scena koje nastavljaju Draškićevu rediteljsku poetiku, a ona ukratko glasi – uspostavljanje ili, kako bi on rekao, vaspostavljanje igre“, izjavila je Gordana Goncić.Plaketu s likom Draškića, rad vajara Zvonka Novakovića, i unikatnu diplomu, rad slikara Ljubisava Milunovića, uručila je Nosovu predsednica glumačkog žirija Svetlana Ceca Bojković.Predstava prema tekstu kosovske autorke Doruntine Baše bavi se sudbinom žene kojoj su u ratu, u krvavom raspadu zemlje, pobili porodicu i koja negde u egzilu, sama u svom neprebolu, čeka sopstveni kraj.“Na izuzetno mudroj i sofisticiranoj dramaturgiji Doruntine Baše, nadgrađuje se u režiji Andrej Nosov u definitivnom umetničkom oblikovanju ove potresne priče, u koju se ugrađuje i sjajan glumački tim, na čelu s Mirjanom Karanović, uz Svetozara Cvetkovića i Albana Ukaja, kao i glasovi porodice koja dolazi na rođendan glavne junakinje (Sadike) drame – porodice, koja više ne postoji, ali živi u njenoj duši”, ističe se u obrazloženju žirija, koje je pročitala Svetlana Bojković.Žiri skreće pažnju i na audio doživljaj koji “doprinosi umetničkom dometu predstave, jer se tako, kao i kroz glumačku igru, dostiže domet dokumentarnosti, što smatramo vrhom glumačkog i pozorišnog umeća”.“Kroz ovu predstavu, gde je tehnika uspela da sjajno posluži umetničkom činu, kroz potresnu priču, bez trunke otužne patetike, kroz odjeke smeha, šale, humora i pesme iz punoće nekadašnjeg života, koji više na postoji, reditelj i glumci nas vode do čiste i duboke katarze, u kojoj se, kao gledaoci, suočavamo sa sobom. Danas

021

godine, kao ključnog lika koji objašnjava čitavu premisu, bio je praktično šlag na torti.„On vam daje horor legitimitet.„To natprirodno zlo koje dolazi po vas, ideja prokletstva, to se sve povezuje sa Kendimenom", objašnjava Manser.Po pojavljivanju, Poslednja ekskurzija je zaradila 112.036.870 dolara širom sveta, na produkcijskom budžetu od 23.000.000 i nastavak je odmah bio odobren.„Gledanost većine horor filmova opadne za 50 odsto posle prvog vikenda, a mi smo gledali kako se film penje na blagajnama", priseća se Redik.On je dobio priliku da radi na sledećem nastavku sa svežim obrtom - nova kohorta tinejdžera i odraslih likova uspevaju da izbegnu prvobitnu namenjenu smrt, još pre događaja iz Poslednje ekskurzije 2, zato što su preživeli iz FD1 sišli sa ozloglašenog leta 180.„Tako se prati kako se paukova mreža efekata uklapa u činjenicu da su svi naši životi povezani", dodaje.Ključni elementi franšizeSvaki film iz serijala Poslednja ekskurzija je povezan na neki način, mali ili veliki.Od jednog lika koji je prevario smrt zato što je drugi lik, u zasebnom filmu, uzeo poslednju bioskopsku kartu namenjenu za njega, do ogromnog obrta Poslednje ekskurzije 5 da je on prednastavak originalnog filma - glavni junak preživljava do samog kraja tog filma, samo da bi stradao na letu 180.„U tome se krije deo glavne zabave ove franšize.„Ne bi li bilo zabavno videti kako se sva ta povezanost zapravo realizuje?

„Mreža smrti je mnogo detaljnija i viša matematika nego što smo mogli da zamislimo. 021

Danas

Nagrade jubilarnog desetog izdanjapozorišnog festivala Bucini dani koje se danas završava u Aleksandrovcu ekskluizivno je u emisiji Pokreni se na televiziji Nova s, saopštio glumac i jedan od članova ovogodišnjeg žirija Goran Jevtić.On je rekao da se tokom prethodnih pet dana na Bucinim danima izvelo pet izuzetnih predstava u kojima je, kako je primetio, ponovo glumac sa svojom veštinom bio u centru pažnje.„Bucini dani su divan festival zato što okuplja glumce, koji ostaju u Aleksandrovcu gde su dobra vina i dobri domaćini i fenomenalna publika“, rekao Jevtić dodajući da smo mi skloni da teško održavano vredne stvari i stvarano nove, te da opstati i izdržati deset godina gradeći jedan umetnički festival kao što su Bucini dani predstavlja veliko prometejstvo.Goran Jevtić je ocenio da je na jubilarnom izdanju Bucinih dana viđeno veoma mnogo dobrih uloga i da je utoliko bilo teže doneti odluku o tome kome će pripasti nagrada.„Mi se uvek rukovodimo demokratskim principima, to jest glasanjem, ali uvek neko ostaje možda uskrasćen za nagradu koju zaslužuje, a uz to veoma je teško oceniti rad svojih kolega, ne biti ličan, pogotovo što su to sve vrhunski umetnici“, istakao je JeftićOn je kazao je da su nagrade dodeljene u kategorijama za mladog glumca i glumicu, za bravuru, za glavnu festivalsku nagradu i za produkciju.„Mladi glumac Jovan Jovanović biće proglašen večeras kao dobitnik nagrade za predstavu Centrala za humor Narodnog pozorišta iz Beograda.

Zlatno zrno za najbolju glumicu festivala ide u ruke Vanji Milačić za dve produkcije Narodnog pozorišta u Beogradu – Majstor i Margarita i Centrala za humor. Danas

Danas

Program 25. Međunarodnog festivala Dani orgulja – Dies organorum održaće se od 24. juna do 3. jula u Katedrali Blažene Djevice Marije na Neimaru, a nastupaju orguljaši iz Francuske, Španije, Austrije, Nemačke i Srbije.Glavni program obeležiće nastupi titularnih orguljaša dve čuvene evropske crkve: Notr Dam, u Parizu, i Bazilika Sagrada familija, u Barseloni.Obeležavajući četvrtinu veka postojanja, i ovog leta na Neimaru će se okupiti široka publika, profesionalna zajednica i neki od najznačajnijih orguljaša Evrope i sveta, koji će tokom deset dana razmenjivati znanja i iskustva, predstaviti interpretacijske stilove nacionalnih orguljaških škola, kao i aktuelnosti u programskim koncepcijama i istraživanjima vezanim za orguljski zvuk i literaturu.Zahvaljujući saradnji koju su Kulturni centar Beograda i Beogradska nadbiskupija gradili ovih 25 godina, kao i posvećenosti župnika Marije Mihaela Sokola Katedrale Blažene djevice, koncerti festivala se održavaju na raskošnim orguljama graditeljske kuće Zanin iz Italije, na koje smo, kao građani Beograda, toliko ponosni.Ulaz je slobodan.25. međunarodni festival DANI ORGULJA – DIES ORGANORUM – program:Koncerti:Utorak, 24. jun u 20.00 Rebeka – Hor Dečjeg kulturnog centra Beograd, Nevena Ivanović, dirigent, Lana Jelenković, orguljeSreda, 25. jun u 20.00 Duo Mari-Andre Jorger, harmonika i Vensan Dibua, orgulje (Francuska)Subota, 28. jun u 10.30 Koncert za decu – Orgulje u Artiš labu – Tim Baby Artish i Višnja Dimitrijević, orguljePonedeljak, 30. jun u 20.00 Štefan Doner, orgulje (Austrija)Utorak, 1. jul u 20.00 Huan de la Rubija, orgulje (Španija)Sreda, 2. jul u 20.00 Trio Flamma – Milica Sabljić, orgulje, Milan Stančić, bariton, Đorđe Milošević, violončeloČetvrtak, 3. jul u 18.00 Mlade nade – Simonida Atanasković i Marijana GavranovićČetvrtak, 3. jul u 20.00 Bah – transkripcije i fragmenti – Arno Hartman, orulje (Nemačka)Predavači na Letnjoj školi orgulja:Štefan Doner, orgulje (Austrija)Huan de la Rubija, orgulje (Španija)Arno Hartman, orulje (Nemačka)Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Danas