Article-cluster size (# of articles)
new weight
old weight
lower/upper
Articles count
Total similarity
Avg. similarity
Total chr length
Sentence # average
Sentence # variation
44
3.92
7.56
20.37/0.95
44.00
4.23
0.10
2672.00
1.00
0.00
All clustering variants
Old ranking - len = 44
84 ■ 0.99/0.01 ■ 5 ■ 80.8
Best clustering variants
84 0.99/0.01 5 80.8
Alo

07.00 Što se bore misli moje, igrana serija 08.00 Južni vetar 2, domaći film 10.10 Mis tajni agent, igrani film 12.00 Mis tajni agent 2, igrani film 14.00 Delta odred, igrani film 16.15 Delta odred 2, igrani film 18.15 Delta odred 3, igrani film 20.00 Što se bore misli moje, igrana serija 21.00 Što se bore misli moje, igrana serija 22.00 Bilo jednom u Holivudu, igrani film 00.45 Vavilon, igrani film Mis tajni agent 10.10 Superstar FBI agent Grejsi Hart dobija zadatak da se kao učesnica infiltrira na takmičenje za mis SAD nakon što teroristi zaprete da će postaviti bombu.

Prva plus 08.30 Istine i laži, serija 09.15 Radna akcija 10.15 Od jutra do sutra, serija 13.00 Skrivena kamera 13.35 Kuhinja, serija 16.00 Sluga, film 18.00 Astronaut, igrani film 20.00 Šećerna planina, film 22.00 Vangard, film 00.15 Koban rizik, igrani film 02.00 Ivanovi protiv Ivanovih 03.00 Umetnost zločina, serija Blic TV 09.30 Prevodioci, film 11.15 Naj od naj 11.30 Sa Tamarom kroz Beograd 12.15 Dame sa hercom 14.15 Scena 14.30 Ceca šou 16.00 Balkanskom ulicom 17.45 Scena specijal 19.00 Metar moga sela 19.25 Naj od naj 19.40 Nagon za ubijanjem, film 21.20 Opasan metod, igrani film 23.00 Biseri 23.55 Prevodioci, igrani film UNA TV 09.05 Kolebljivi lopov, porodični film 10.40 Oženih se vešticom, film 12.25 Put do zdravlja 13.00 Una vesti 13.05 Između redova 13.55 Klopka, domaći film 15.40 Muštuluk 16.35 Očima deteta 16.55 Holivudiranje 18.00 Una dan 18.30 To je život 19.00 Mućke, igrana serija 20.20 Alo, alo, serija 21.20 Kung-fu joga, igrani film 23.05 Most špijuna, igrani film HYPE TV 08.00 Zbornica, igrana serija 10.00 Dug moru, igrana serija 12.00 Male stvari, autorka i voditeljka: Snežana Dakić. 13.00 Ljubica, igrani film 16.00 Emisija: Chit chat 17.00 Buđenje, igrani film 19.00 Ko si kad ne gleda niko 20.00 Mobil auto 21.00 Božiji oklop, igrani film 06.45 Mali veliki cirkus, film 08.30 Rajsko putovanje, film 10.20 Čudesna sudbina kamenog dečaka, film 12.00 Megin plan, igrani film 14.05 Mardžori Prajm, igrani film 16.10 Tihi zaliv, film 18.40 Projekat florida, igrani film 21.00 Porodica Džouns, film 23.05 Zelena knjiga, igrani film 01.40 Sitne ribe, film 03.30 Histerija, film Newsmax Balkans 06.30 Kadrovi vremena: Spomenici Srbije 07.00 Sinteza 08.00 Tražim reč 09.30 Prozori Balkana 10.00 Kadrovi vremena: Dekade 11.00 Avantura Balkan 12.00 Presek 1 13.00 Kadrovi vremena: EXPO 13.30 Kadrovi vremena: Berza 14.00 Razumno 15.00 Presek 2 15.30 Tražim reč 17.00 Američki san na srpski način 17.30 Prozori Balkana 18.00 Presek 3 19.00 Top story kratki 19.30 Kadrovi vremena: Filmske novosti prikazuju 20.00 Kadrovi vremena: Dekade 21.00 Dijagnoza 22.00 Kadrovi vremena: Zastava film predstavlja 23.00 Top story evening 24 kitchen 12.00 Dejvid Roko: Domaći slatkiši 13.00 Američka avantura sa Džejmsom Martinom 14.00 David Skoko: Motor, loza, varjača 15.00 Džejmijevi gastronomski izleti 17.00 Donal Skijan: Kuvamo kod kuće 17.50 Pecite sa Akisom 18.50 Na Šerifin način 20.00 Francuska seoska kuhinja: Mišel Ru Star Movies 00.20 Intervju sa vampirom, igrani film 02.55 Čokolada, igrani film 05.15 Mladi Rok, igrana serija 06.00 Kuća velikog mađioničara 07.40 Mladi Rok, igrana serija 08.00 Ovčica Šone: Farmagedon, animirani film 09.50 Troje za tango, igrani film 11.55 Bridžet Džouns: Na ivici razuma, igrani film 14.10 Gle ko to govori, igrani film 16.10 Gle ko to govori 2, igrani film 18.00 Gle ko to govori 3, igrani film 20.00 Dok si ti spavao, igrani film 22.05 Ona, igrani film Star Life 09.25 Darma i Greg 12.05 Rango, film 13.50 Zovite me Ket 14.20 911 15.15 911 16.10 Svi vole Rejmonda 16.35 Svi vole Rejmonda 17.05 Svi vole Rejmonda 17.30 Svi vole Rejmonda 18.00 Uvod u anatomiju 19.00 Uvod u anatomiju 20.00 Pet legendi, film 22.05 Darma i Greg 22.35 Darma i Greg 23.00 Darma i Greg PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI. Alo

Alo

RTV Pančevo 06.00 Izgubljena istorija 06.35 Iz naših krajeva 07.05 Bugarske ruže, emisija na bugarskom jeziku 07.35 Makedonski ubavini 08.00 Po vašem izboru 10.10 Velikani 10.30 Dokumentarni program 12.10 Deca su ukras sveta 13.00 Komnet Srbija 14.00 Dokumentarni program 16.00 Velike vesti 16.40 Intervju 17.35 Zdrav i prav 18.00 Vrata do vrata, igrana serija 18.45 Državni posao , igrana serija 19.00 Velike vesti 19.35 TV atelje 20.00 Dokumentarni program 21.00 Kroz vihor vremena 21.30 Modni začin 22.00 Velike vesti 22.40 Film 00.35 Vrata do vrata, igrana serija 02.35 Po vašem izboru Vrata do vrata 18.00 Pančevo U zgradi koja se nalazi blizu negde nas, žive komšije koje se razumeju, vole, podsmevaju, šale, plaču i smeju, udvaraju i zavide jedni drugima tj. jednom rečju žive.

05.55 Vesti 06.10 Dobro jutro, Srbijo 08.50 Vesti 09.15 Dobro jutro, Srbijo 10.00 Provodadžija 10.50 Provodadžija 11.50 Vesti 12.00 Prelo u našem sokaku 13.50 Vesti 13.55 Jedino ljubav, igrana serija 14.50 Raspevana subota 16.30 Telemaster 17.05 Naslovna strana 17.35 Jedino ljubav, igrana serija 18.15 Sve za moju porodicu, igrana serija 19.10 Zabranjena jabuka, igrana serija 20.00 Aktuelnosti 23.00 Sve za moju porodicu, igrana serija 23.55 Zabranjena jabuka, igrana serija 00.50 Jedino ljubav, igrana serija 01.45 Sudbine 02.15 Savetnik 03.15 Provodadžija 04.00 Verski program 04.30 Dobro jutro, Srbijo Zabranjena jabuka 19.10 HEPI Iako su Jildiz i Zejnep sestre, njih dve imaju različite ciljeve u životu. Alo

B92

U nastavku pogledajte njegovu opsežnu listu preporuka.

The Infernal Cakewalk (1903) Secrets of the Soul (1912) The Four Horsemen of the Apocalypse (1921) Nosferatu (1922) Dr. Mabuse the Gambler (1922) Metropolis (1927) Napoleon (1927) The Power and the Glory (1933) It Happened One Night (1934) Mr. Deeds Goes to Town (1936) La Grande Illusion (1937) Mr. Smith Goes to Washington (1939) Stagecoach (1939) The Roaring Twenties (1939) The Rules of the Game (1939) Citizen Kane (1941) How Green Was My Valley (1941) Sullivan’s Travels (1941) Cat People (1942) Arsenic and Old Lace (1944) Rome, Open City (1945) Children of Paradise (1945) Duel in the Sun (1946) Gilda (1946) A Matter of Life and Death (1946) Paisan (1946) Beauty & The Beast (1946) The Lady From Shanghai (1947) T-Men (1947) I Walk Alone (1947) The Red Shoes (1948) Germany Year Zero (1948) Force of Evil (1948) La Terra Trema (1948) Macbeth (1948) Raw Deal (1948) Bicycle Thieves (1948) Caught (1949) The Third Man (1949) Stromboli (1950) The Flowers of St. Francis (1950) Gun Crazy (1950) Night and the City (1950) An American in Paris (1951) The River (1951) Ace in the Hole (1951) The Magic Box (1951) The Bad and the Beautiful (1952) Europa ’51 (1952) Othello (1952) Umberto D. (1952) Ikiru (1952) The Band Wagon (1953) House of Wax (1953) Julius Caesar (1953) Pickup on South Street (1953) Ugetsu (1953) Tokyo Story (1953) Dial M for Murder (1954) Journey to Italy (1954) Senso (1954) Seven Samurai (1954) Sansho the Bailiff (1954) All That Heaven Allows (1955) Kiss Me Deadly (1955) The Searchers (1956) Forty Guns (1957) Sweet Smell of Success (1957) Some Came Running (1958) Touch of Evil (1958) Vertigo (1958) Ashes and Diamonds (1958) Big Deal on Madonna Street (1958) Shadows (1959) The 400 Blows (1959) Peeping Tom (1960) Rocco and His Brothers (1960) Shoot the Piano Player (1960) Breathless (1960) L’Avventura (1960) The Hustler (1961) One, Two, Three (1961) Cape Fear (1962) The Trial (1962) Two Weeks in Another Town (1962) Salvatore Giuliano (1962) Il Sorpasso (1962) America, America (1963) Jason and the Argonauts (1963) The Leopard (1963) Shock Corridor (1963) High and Low (1963) 8½ (1963) The Fall of the Roman Empire (1964) Band of Outsiders (1964) Before the Revolution (1964) The Rise of Louis XIV (1966) Blow-Up (1966) Weekend (1967) Faces (1968) 2001: A Space Odyssey (1968) Death by Hanging (1968) Midnight Cowboy (1969) The Butcher (1970) MASH* (1970) The American Friend (1970) Klute (1971) McCabe & Mrs. B92

021

godine započelo snimanje na Long Ajelndu i u Vankuveru.„U originalnoj priči, smrt je bila sila koja je preuzela kontrolu nad detektivom koji istražuje slučaj", objašnjava Redik.„Saznajete da mu je srce stalo istovremeno kad se desila avionska nesreća, tako da je esencija smrti ušla u njega i sad on ubija preživele iz nesreće."Ali što se tiče Krega Perija, koji je radio na svakom filmu iz serijala, on je želeo da se film usredsredi na „ukrštanje svih slučajnosti i pitanje 'šta bi bilo kad bi bilo'" iz originalnog sinopsisa na tri strane.„Svako je u nekom trenutku života doživeo osećaj već viđenog ili ona neobičan, neprijatni osećaj da će se desiti nešto loše", kaže on za BBC.„Ili, nasuprot tome, kad zamalo izbegnete smrt, pa počnete da se pitate, da nisam skrenuo levo već desno, možda bih sad bio mrtav."Pošto je suštinu sačinjavao toliko sumoran fatalizam, ubačen je nestašluk da bi se napravila ravnoteža čim su iskusni autori Dosijea Iks Džejms Vong i Glen Morgan uskočili u priču.Oni su pretvorili smrt u mnogo razigranijeg lika preko njegovih detaljnih planova za ubistvo, inspirisanih slavnim crtežima pokojnog američkog ilustratora Ruba Goldberga „njegovih uređaja lančane reakcije" - izmišljenim invencijama „gde A mora da pogodi B, koji mora da pogodi C, koji mora da pogodi D, u savršenom sledu da bi mašina proradila", kaže Peri.A opet studio nije mogao da zamisli antagonistu kog ne možete da vidite.„Obično imate Fredija, ili Džejsona, ili neku vizuelizaciju protiv koje protagonisti moraju da se bore, tako da me je studio naterao da ubacim tog pravog anđela smrti u scenario", priseća se Redik.Ideja je bila da se pojavi fizička figura da bi iz senke začikavala protagonistu Aleksa (Devon Sava), kome se javio loš predosećaj.Srećom po Redika, Vong i Morgan su pružili otpor i na kraju je bilo po njihovom, sa originalnom vizijom smrti kao apstraktne sile koja postaje opipljiva samo preko elementarnih nepogoda, kao što su nalet vetra ili curenje vode, koje su naznačavale prisustvo smrti i njene fatalne mahinacije.„Želeli smo da to ostavimo u okviru prirodnijih elemenata, koji su sastavni deo arsenala koji smrt koristi", kaže Peri.„Dakle, voda, vetar, struja, prosta erozija zemlje, gravitacija – sve su to stvari kojima je smrt imala lak pristup, da bi manipulisala neživim predmetima."U Nasleđima, personifikacija smrti je još više uznapredovala, kada su filmadžije počele da koriste AJMEKS kamere da bi publici pokazali da je smrt stigla.„I u ovako snimljenoj verziji filma, perspektiva smrti se proširi na ekranu.„Svaka scena u kojoj stigne smrt, prelazimo na AJMEKS da možete da osetite smrt kako dolazi sa svakim krupnom planom svakodnevnih predmeta", kaže ko-režiser Adam.Učiniti nešto banalno zlokobnim bilo je ključno za „traumatizujući faktor" Poslednje ekskurzije, kako to kaže Peri, sa svime, od šolja za kafu do trimera za dlake u nosu što može da postane potencijalna pretnja, ali to nije uvek bilo lako izvesti.„Učiniti da redosled nesrećnih slučajeva funkcioniše prilično je teško", kaže Peri, „jer kad kreativno osmislite nešto, morate da zamislite kako će sve te stvari da se sudaraju jedna s drugom na uverljiv način da publika ne bi bila izbačena iz trenutka."Ono što pokreće ove scene je dramska ironija svesti publike da, bilo da ste u zubarskoj stolici ili u solarijumu, likovi nisu svesni da se nalaze u središtu smrtonosne zamke.„Publika zna da nešto u prostoriji manipuliše elementima, tako da istog momenta počinju da se poistovećuju sa likovima, pokazujući na ekran i vrišteći.„I tako vi gledate u konzervu tunjevine i posle dva ili tri kadra, to više nije konzerva tunjevine, to je instrument smrti", dodaje Peri.Prebacivanje glavnih likova sa odraslih na tinejdžere, bio je ključni element atraktivnosti prve Poslednje ekskurzije.Tinejdžerski horor u to vreme je bio glavna stvar i već prepoznatljivi glumci kao što su Sava, Ali Larter iz Varsity Blues, Ker Smit iz Dosonovog sveta i Šon Vilijams Skot iz Američke pite bili su magnet za mlađu publiku.„Gledala sam Devona Savu u Zaludnim rukama", kaže Čajer, misleći na horor komediju iz 1999.

godine koju je glumac snimio neposredno pre toga.„I zato kad sam saznala da glumi i u Poslednjoj ekskurziji, želela sam da je gledam."Za tvrdokorne ljubitelje horora, uvrštavanje Toda, slavnog po ulozi Kendimena u istoimenom filmu iz 1992. 021

Danas

godine, kao ključnog lika koji objašnjava čitavu premisu, bio je praktično šlag na torti.„On vam daje horor legitimitet.„To natprirodno zlo koje dolazi po vas, ideja prokletstva, to se sve povezuje sa Kendimenom“, objašnjava Manser.Po pojavljivanju, Poslednja ekskurzija je zaradila 112.036.870 dolara širom sveta, na produkcijskom budžetu od 23.000.000 i nastavak je odmah bio odobren.„Gledanost većine horor filmova opadne za 50 odsto posle prvog vikenda, a mi smo gledali kako se film penje na blagajnama“, priseća se Redik.On je dobio priliku da radi na sledećem nastavku sa svežim obrtom – nova kohorta tinejdžera i odraslih likova uspevaju da izbegnu prvobitnu namenjenu smrt, još pre događaja iz Poslednje ekskurzije 2, zato što su preživeli iz FD1 sišli sa ozloglašenog leta 180.„Tako se prati kako se paukova mreža efekata uklapa u činjenicu da su svi naši životi povezani“, dodaje.Ključni elementi franšizeSvaki film iz serijala Poslednja ekskurzija je povezan na neki način, mali ili veliki.Od jednog lika koji je prevario smrt zato što je drugi lik, u zasebnom filmu, uzeo poslednju bioskopsku kartu namenjenu za njega, do ogromnog obrta Poslednje ekskurzije 5 da je on prednastavak originalnog filma – glavni junak preživljava do samog kraja tog filma, samo da bi stradao na letu 180.„U tome se krije deo glavne zabave ove franšize.„Ne bi li bilo zabavno videti kako se sva ta povezanost zapravo realizuje?„Mreža smrti je mnogo detaljnija i viša matematika nego što smo mogli da zamislimo.„Od toga da sednete u krevetu i kažete sebi: ‘Ne želim ni da ustanem“, kaže Peri.Kad su u pitanju konkretne jezive sekvence, Poslednja ekskurzija 2 je donela jedan od najupečatljvijih prizora destrukcije u čitavoj franšizi sa uvodnom scenom masovne nesreće na auto-putu u kojoj učestvuje kamion sa deblima.„I dalje svaki drugi dan dobijem mimove sa kamionom sa deblima“, kaže Redik.Ali, šire gledano, ona je zaista postavila obrazac za sve te smrti.„Uvek postoji najmanje jedan trenutak u lancu događaja koje lik sam pokrene a koji uzrokuje osećaj da vaša dela zaista određuju da li ćete živeti ili umreti“, kaže Peri.„I mora da postoji trenutak puke glupe sreće, samo prevrtljivi Prst sudbine koji vas kucne po ramenu i kaže: ‘Obrati pažnju.’ Sve ostalo je samo koordinacija svih tih prirodnih elemenata.“A ta koordinacija podrazumeva mnogo navođenja na krivi trag.Uzmite na primer smrt Evana Luisa , preživelog dobitnika lutrije iz Poslednje ekskurzije 2, izazvanu špagetama – najomiljeniji trenutak iz čitave franšize za Lipovskog.On se oklizne na špagete i tad pomislite da će to da ga ubije, ali to se ne desi.Kadenca te scene bila je smernica za njega i ko-režidera Adama Stajna.„Poslednja ekskurzija je jako predvidiva, vi znate da će svi likovi redom umreti.„I zato uvek pokušavamo da osmislimo načine kako da to izvrnemo naglavačke“, kaže Stajn.„Vrlo je često u prethodnim filmovima da se prebacite na lika koji je sam na nekom opasnom mestu i publika odmah zna da je on gotov.„Mi koristimo to očekivanje, potom ga izokrenemo, promenimo i okrenemo stvari naglavačke da biste neprestano govorili: ‘Hej, čekaj malo, pa ja ne znam ko je sledeći'“, dodaje Lipovski.A opet u svakom filmu, priča mora da pruži priliku likovima da se izbore sa svim.U Nasleđima, taj pokušaj se odigrava preko studentkinje koja želi da izvuče porodicu iz ciklusa smrti pokrenutog sa predskazanjem njene otuđene bake koja ja prevarila smrt šezdesetih.„Kako ostvariti egzistencijalnu stravu kad smrt juri za vama a da vi i dalje dajete likovima moć da spreče te napore?“, pita se Peri.U petoj Poslednjoj ekskurziji, likovima postane jasno da mogu da prevare smrt ubijanjem drugih likova.„Ako ubijete nekoga, dobijete onoliko života koliko je njima bilo preostalo, što postavlja moralno pitanje da li ste spremni to da uradite ili ne“, kaže Peri.I zaista, te teške i ozbiljne teme jednako su deo privlačnosti franšize kao i inventivne sekvence smrti.One teraju publiku da razmišlja o vlastitoj smrtnosti kao i o pitanjima koja su zajednička za sve: Šta biste sve uradili da preživite?Kad biste znali da smrt dolazi, da li biste se sakrili, kao lik Ali Larter u Poslednjoj ekskurziji 2, ili biste živeli život punim plućima?To što se franšiza ne vezuje ni za jedan konkretan sistem vere čini egzistencijalne ideje sa kojima se hvata u koštac još prijemčivijim.„Nisam želeo da vežem smrt ni za jednu konkretni veru ili kulturu.„Naši filmovi ne pokušavaju da vam nameću bilo kakve poruke, ali, uz malo sreće, ono što publika zaključi iz njih je da je život dragocen“, kaže Redik.Taj etos ima posebnu težinu u Nasleđima zbog Todovog prisustva.Glumac je preminuo u novembru 2024.

godine, a ovde se pojavljuje u poslednjoj ulozi na velikom platnu, koja obuhvata potresan i, kako se ispostavlja, improvizovan monolog.„Rekli smo mu da batali scenario i da nam govori o onome što mu je na pameti, a on je rekao: ‘Negujte, prihvatite i volite svaki trenutak koji imate, zato što nikad ne znate kad će svemu doći kraj’.„I to je odgovaralo i liku i franšizi, ali je to i on, kao glumac, koji se obraća direktno publici o vlastitom nasleđu, vlastitom delu, o njegovim osećanjima o životu i smrti, sve je to upakovano zajedno“, priseća se Lipovski. Danas

Danas

A glumiti tišinu zna da bude najteže od svega“, dodao je glumac.Umesto eksplozija i sukoba, Ad Astra se bavi introspektivnim pitanjima, odnosom oca i sina, usamljenošću i ličnom odgovornošću, a Pitov zadatak bio je da sve to prenese gotovo bez reči – kroz minimalne izraze i pokrete.Šta se dešava u filmu?Radnja filma prati astronauta Roja Mekbrajda (Pit), koji kreće na misiju kroz Sunčev sistem kako bi pronašao svog oca (Tomi Li Džouns), nestalog tokom opasnog naučnog eksperimenta.Ali, osim fizičkog putovanja kroz svemir, Roj prolazi i kroz unutrašnje suočavanje sa sopstvenim emocijama, traumama i egzistencijalnim pitanjima.Umesto tipične akcione priče, Ad Astra nudi intimni uvid u psihologiju čoveka koji je navikao da sve potiskuje – sve dok ga potraga ne natera da se suoči sa istinom o sebi i svom ocu.Ad Astra je naišla na vrlo podeljene reakcije.Kritičari su pohvalili film zbog vizuelne lepote i Pitove izvedbe.Na Rotten Tomatoesu film ima 83 odsto pozitivnih kritika, dok je ocena publike znatno niža – svega 40 odsto – što govori o različitim očekivanjima između gledalaca željnih akcije i onih sklonijih umetničkom filmu.Na IMDb-ju film ima ocenu 6.5 od 10, a iako nije osvojio najvažnije filmske nagrade, često se navodi kao jedan od najambicioznijih naučnofantastičnih filmova poslednjih godina, piše Index.hr Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu.

Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas. Danas

021

godine, kao ključnog lika koji objašnjava čitavu premisu, bio je praktično šlag na torti.„On vam daje horor legitimitet.„To natprirodno zlo koje dolazi po vas, ideja prokletstva, to se sve povezuje sa Kendimenom", objašnjava Manser.Po pojavljivanju, Poslednja ekskurzija je zaradila 112.036.870 dolara širom sveta, na produkcijskom budžetu od 23.000.000 i nastavak je odmah bio odobren.„Gledanost većine horor filmova opadne za 50 odsto posle prvog vikenda, a mi smo gledali kako se film penje na blagajnama", priseća se Redik.On je dobio priliku da radi na sledećem nastavku sa svežim obrtom - nova kohorta tinejdžera i odraslih likova uspevaju da izbegnu prvobitnu namenjenu smrt, još pre događaja iz Poslednje ekskurzije 2, zato što su preživeli iz FD1 sišli sa ozloglašenog leta 180.„Tako se prati kako se paukova mreža efekata uklapa u činjenicu da su svi naši životi povezani", dodaje.Ključni elementi franšizeSvaki film iz serijala Poslednja ekskurzija je povezan na neki način, mali ili veliki.Od jednog lika koji je prevario smrt zato što je drugi lik, u zasebnom filmu, uzeo poslednju bioskopsku kartu namenjenu za njega, do ogromnog obrta Poslednje ekskurzije 5 da je on prednastavak originalnog filma - glavni junak preživljava do samog kraja tog filma, samo da bi stradao na letu 180.„U tome se krije deo glavne zabave ove franšize.„Ne bi li bilo zabavno videti kako se sva ta povezanost zapravo realizuje?

„Mreža smrti je mnogo detaljnija i viša matematika nego što smo mogli da zamislimo. 021

021

godine, a ovde se pojavljuje u poslednjoj ulozi na velikom platnu, koja obuhvata potresan i, kako se ispostavlja, improvizovan monolog.„Rekli smo mu da batali scenario i da nam govori o onome što mu je na pameti, a on je rekao: 'Negujte, prihvatite i volite svaki trenutak koji imate, zato što nikad ne znate kad će svemu doći kraj'.„I to je odgovaralo i liku i franšizi, ali je to i on, kao glumac, koji se obraća direktno publici o vlastitom nasleđu, vlastitom delu, o njegovim osećanjima o životu i smrti, sve je to upakovano zajedno", priseća se Lipovski.

Legenda horora Toni Tod se poslednji put pojavio u nastavku Nasleđa Nasleđe i kulturološki uticaj Poslednje ekskurzije su i dalje snažni, pogotovo danas kad ga prepoznajete u drugim filmovima kao što je ovogodišnji Majmun, sa slično složenim sekvencama smrti.A što se tiče franšize koju pokreće bezbroj načina na koje možemo da umremo, postoji i bezbroj mogućnosti za nastavke.Ako Nasleđa budu dobro prošla na blagajnama, mogli bismo da doživimo da se univerzum proširi dublje u istoriju - Stajn i Peri veruju da su ideje piratskog broda i „Igre prestola koja sreće Poslednju ekskurziju" već bile razmatrane za buduće delove.Ali bez obzira na to gde završi priča svake pojedinačne Poslednje ekskurzije, postoji jedna konstanta - smrt nas sve izjednačava, tako da samo ostanite oprezni i pratite znakove.„Ako se vozim a ispred mene je kamion sa deblima, prebaciću se u drugu traku", kaže Čajer.Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu, Jutjubu i Vajberu. 021