Danas
Uzrok nije primarno rat između Hrvata i Srba s kraja prošlog veka, mada je i Tompsonova karijera otpočela u tom ratu, bitna faza desničarske ekstremizacije društva dogodila se i pre i naknadno uz inicijativu s vrha, od strane elite.Recimo, to je izvedeno odobravanjem upotrebe ustaškog pozdrava „Za dom – spremni“ (ZDS), nalik ukrajinskom slučaju s desničarskim pozdravom „Slava Ukrajini“.
Tompson ga izvikuje na početku svog prvog i možda najvećeg hita „Čavoglave“, ali slične velikohrvatske impulse pokazuje i u drugim pesmama, poput onog u „Lijepa li si“ kad pod svoju imaginarnu Hrvatsku uvrštava i deo – Bosne i Hercegovine.„U zemlji u kojoj nacionalna akademija nauke i umetnosti ‘pere’ ustašku ikonografiju, stvarajući“, kako kaže naša sagovornica, „distinkciju između ‘ustaškog’ i ‘domovinskog’ ZDS, a simboli povezani s NDH, poput hrvatskog grba s prvim belim početnim poljem pronalaze put u poluzvaničnu upotrebu, ustaški simboli na Tompsonovim koncertima i nisu više skandal, nego deo procesa institucionalne normalizacije istorijskog revizionizma.“Utopija zajedništva„Ono je, dakle, deo kulturne politike za koju je država dala dozvolu“, konstatovala je ta muzikoškoškinja koja se, između ostalog, bavi i istraživanjem međusobnih odnosa ideologije i muzike. Danas