Article-cluster size (# of articles)
new weight
old weight
lower/upper
Articles count
Total similarity
Avg. similarity
Total chr length
Sentence # average
Sentence # variation
1075
1.13
6.81
543.77/2.71
1075.00
49.64
0.05
70285.00
1.00
0.00
All clustering variants
Old ranking - len = 1075
1763 ■ 0.99/0.01 ■ 108 ■ 2199.2
Best clustering variants
1763 0.99/0.01 108 2199.2
06:30 h 24-Jun-2025
  • Svi se sigurno dobro sećate Švabine bake iz kultnog srpskog filma "Rane", posebno zbog scene sa klincima i drogiranjem.
  • ◉ Majka Mikija Manojlovića glumila u filmu Rane
07:00 h 22-Jun-2025
  • U mnogim vezama partneri imaju različite potrebe kada je reč o seksualnom nagonu.
  • Koliko dugo treba da traje idealan intimni odnos? Parovi treba da se zapitaju kada ugledaju ovu BROJKU
06:35 h
  • Pevačica tvrdi da je doživela nasilje u vezi sa poznatim kolegom: "Lupio mi je šamarčinu" "DOBILA SAM ŠAMARČINU OD NJEGA" Pevačica tvrdi da je u vezi sa POZNATIM kolegom doživela nasilje: "Vređao me je što sam kupovala torbe, jer on to NE MOŽE DA MI PRIUŠTI" Pevačica je naglasila da nije izdržavala bivšeg partnera finansijski.
  • Pevačica tvrdi da je doživela nasilje u vezi sa poznatim kolegom: "Lupio mi je šamarčinu"
06:30 h
  • Ćeka Dina Dvornika ponovno je privukla pažnju javnosti, ovaj put duhovitim, ali i pomalo ironičnim odgovorom jednoj pratiteljici na Instagramu Ela Dvornik nasmejala je pratioce duhovitim odgovorom na pitanje o privatnom životu, ali i otkrila koliko je frustrirana zbog dugotrajnog razvoda koji još uvijek nije zaključen. Ćeka Dina Dvornika ponovno je privukla pažnju javnosti, ovaj put duhovitim, ali i pomalo ironičnim odgovorom jednoj pratiteljici na Instagramu.
  • Ela Dvornik dobija bračne ponude
06:00 h
  • Brojne javne ličnosti nisu odolele trendu estetslkih korekcija.
  • Nos, usta, kapci, jagodice, zubi...
04:30 h
  • Pevačica Jovana Tipšin jedno je od osmoro dece svojih roditelja, a jednom prilikom govorila je o odrastanju u velikoj porodici.
  • Od prve zarade kupila pola teleta! Naša pevačica zapevala sa 12 godina: "Od sestara sam nosila garderobu"
00:00 h
  • Pevačica Marina Visković progovorila je o svojoj sa muškarcem čiji identitet još uvek krije od javnosti, a sa kojim se često fotografiše u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.
  • Marina Visković o dečku bogatašu iz Dubaiju
Danas

Mora veruje da su joj kondomi spasili život.Danas ima 43 godine i živi u Ohaju, u Sjedinjenim Državama (SAD), i kaže da je problem počeo u njenim dvadesetim.„Primetila sam da me genitalije peku posle (nezaštićenog) seksa”, priseća se ona.UPOZORENJEOvaj tekst sadrži seksualno eksplicitan jezik i teme.Mori (ime je promenjeno radi zaštite privatnosti) je bilo nelagodno da o tome razgovara sa partnerom.Zato bi sačekala da on ode, a onda bi se temeljno oprala.Promenila je sredstva za ličnu higijenu – od sapuna do lubrikanta.Ali problem se samo pogoršavao i počela je dobija crvenilo i otoke.Ove reakcije je imala isključivo nakon dodira sa spermom.Na kraju je raskinula sa tim partnerom i počela je da se viđa sa čovekom koji je uvek koristio kondom.„Nije bilo problema sve do jedne večeri kada smo posle seksa ležali u krevetu, i moj jezik je iznenada počeo da otiče”, priča Mora.„Partner je primetio šta se dešava i vrisnuo je: ‘Gušiš se!’, i brzo je uzeo moj inhalator…„Uspeo je da mi ga ugura u ugao usana i uključio.„Srećom, još vuek sam mogla da dišem dovoljno da lek udahnem do pluća”.Mora, koja inače ima astmu i više alergija, veruje da je kondom procurio.Ona i njen dugogodišnji partner sada su još oprezniji u pogledu upotrebe kondoma.Kaže da do te večeri nije ni znala da neko može da bude alergičan na spermu.Ovakve imunološke reakcije su izuzetno retke, ali neki ljudi su alergični na tela drugih.Ova stanja, koja se često pogrešno tumače, mogu da utiču ne samo na zdravlje, već i na posao, odnose, i na celokupan život tih ljudi.Ali šta tačno izazive ovakve reakcije i kako se razvijaju i dalje je uglavnom ne zna.Da li su to prave alergije ili nešto drugo?Dok naučnici polako dolaze do nekih nagoveštaja, ovi čudni odgovori organizma pružaju uvid u hemiju naših tela i osobenosti ljudskog imunog sistema.Preko kožeČesto se preosetljivost na telo druge osobe povezuje sa supstancama iz spoljne sredine koje se na tom telu nalaze.Na primer, na koži mogu da se zadrže sintetički mirisi, poput onih u dezodoransima i losionima posle brijanja.Više od 150 mirisnih supstanci povezano je sa kontaktnim alergijama.Ne zna se uvek šta je okidač.Amerikanka koja pati od teškog oblika sindroma aktivacije mastocita, stanja u kojem ćelije zadužene za borbu protiv infekcija počinju nepravilno da rade, razvila je snažne alergijske reakcije na miris njenog muža.Sabine Altrihter, lekarka u Univerzitetskoj bolnici Kepler u Austriji, kaže da iako ta veza nije dokazana, neki pacijenti koji imaju poremećaj aktivacije mastocita sumnjaju da su osetljivi na prirodne mirise tela ili hemikalije koje luči koža drugih ljudi.Koža oslobađa mnoga jedinjenja koja doprinose mirisu tela.Gasovi koje oslobađa koža mogu da sadrže i hemikalije poput toluena, koji se nalazi u sirovoj nafti i koristi se za pravljenje mnogih proizvoda, među kojima su boje i plastika.Ljudi mogu da apsorbuju toluen namerno, na primer, udisanjem lepka da bi se drogirali, ili nenamerno, recimo putem izloženosti na radnom mestu.Toluen je takođe jedna od brojnih hemikalija koje se nalaze u duvanskom dimu. Danas

021

Mora veruje da su joj kondomi spasili život.Danas ima 43 godine i živi u Ohaju, u Sjedinjenim Državama (SAD), i kaže da je problem počeo u njenim dvadesetim.„Primetila sam da me genitalije peku posle (nezaštićenog) seksa”, priseća se ona.UPOZORENJEOvaj tekst sadrži seksualno eksplicitan jezik i teme.Mori (ime je promenjeno radi zaštite privatnosti) je bilo nelagodno da o tome razgovara sa partnerom.Zato bi sačekala da on ode, a onda bi se temeljno oprala.Promenila je sredstva za ličnu higijenu - od sapuna do lubrikanta.Ali problem se samo pogoršavao i počela je dobija crvenilo i otoke.Ove reakcije je imala isključivo nakon dodira sa spermom.Na kraju je raskinula sa tim partnerom i počela je da se viđa sa čovekom koji je uvek koristio kondom.„Nije bilo problema sve do jedne večeri kada smo posle seksa ležali u krevetu, i moj jezik je iznenada počeo da otiče”, priča Mora.„Partner je primetio šta se dešava i vrisnuo je: 'Gušiš se!', i brzo je uzeo moj inhalator…„Uspeo je da mi ga ugura u ugao usana i uključio.„Srećom, još vuek sam mogla da dišem dovoljno da lek udahnem do pluća”.Mora, koja inače ima astmu i više alergija, veruje da je kondom procurio.Ona i njen dugogodišnji partner sada su još oprezniji u pogledu upotrebe kondoma.Kaže da do te večeri nije ni znala da neko može da bude alergičan na spermu.Ovakve imunološke reakcije su izuzetno retke, ali neki ljudi su alergični na tela drugih.Ova stanja, koja se često pogrešno tumače, mogu da utiču ne samo na zdravlje, već i na posao, odnose, i na celokupan život tih ljudi.Ali šta tačno izazive ovakve reakcije i kako se razvijaju i dalje je uglavnom ne zna.Da li su to prave alergije ili nešto drugo?Dok naučnici polako dolaze do nekih nagoveštaja, ovi čudni odgovori organizma pružaju uvid u hemiju naših tela i osobenosti ljudskog imunog sistema.Preko kožeČesto se preosetljivost na telo druge osobe povezuje sa supstancama iz spoljne sredine koje se na tom telu nalaze.Na primer, na koži mogu da se zadrže sintetički mirisi, poput onih u dezodoransima i losionima posle brijanja.Više od 150 mirisnih supstanci povezano je sa kontaktnim alergijama.Ne zna se uvek šta je okidač.Amerikanka koja pati od teškog oblika sindroma aktivacije mastocita, stanja u kojem ćelije zadužene za borbu protiv infekcija počinju nepravilno da rade, razvila je snažne alergijske reakcije na miris njenog muža.Sabine Altrihter, lekarka u Univerzitetskoj bolnici Kepler u Austriji, kaže da iako ta veza nije dokazana, neki pacijenti koji imaju poremećaj aktivacije mastocita sumnjaju da su osetljivi na prirodne mirise tela ili hemikalije koje luči koža drugih ljudi.Koža oslobađa mnoga jedinjenja koja doprinose mirisu tela.Gasovi koje oslobađa koža mogu da sadrže i hemikalije poput toluena, koji se nalazi u sirovoj nafti i koristi se za pravljenje mnogih proizvoda, među kojima su boje i plastika.Ljudi mogu da apsorbuju toluen namerno, na primer, udisanjem lepka da bi se drogirali, ili nenamerno, recimo putem izloženosti na radnom mestu.Toluen je takođe jedna od brojnih hemikalija koje se nalaze u duvanskom dimu.

Ljudska koža neprekidno oslobađa gasove i sa nje spadaju čestice prašine Grupa ljudi koja bi mogla malo da pojasni reakcije na druge su oni koji pate od misterioznog stanja poznatog kao „Ljudi su alergični na mene” (People Allergic To Me - PATM).To je neobična pojava kada prisustvo određene osobe kod drugih izaziva simptome slične alergijskim reakcijama, poput kašlja i gušenja.Jošika Sekine, profesor hemije na Univerzitetu Tokajiu u Japanu, i njegovi saradnici su 2023. 021

021

godinu kada je to mislilo 37 odsto, iako je anketa 2022.

urađena na najtopliji dan u istoriji Ujedinjenog Kraljevstva (UK).Tokom poslednjih nekoliko godina, način oblačenja na poslu „postao je izrazito opušten”, i sve više ljudi ide u farmerkama i patikama, kaže lična stilistkinja Karina Tejlor.Ovu promenu ona uglavnom pripisuje pandemiji korona virusa, kada su ljudi mogli da se oblače mnogo ležernije jer su radili od kuće.Takva garderoba je podrazumevala i bermude i šorts, jer su radili iz kuhinja ili kućnih kancelarija, i tokom video sastanaka nisu morali da razmišljaju o donjem delu garderobe, kaže Karmen Belot, modna urednica muškog časopisa Esquire.Međutim, pitanje nošenja bermuda u kancelariji je dalje „u sivoj zoni”, kaže Karina, opisujući ih kao „najležerniji komad odeće”. Tokom poslednjih nekoliko godina, način oblačenja na poslu „postao je izrazito opušten” Stilisti su saglasni da pitanje da li su bermude prihvatljive u poslovnom okruženju zavisi isključivo od konteksta.Često su previše neformalne za poslove koji podrazumevaju neposredan kontakt sa klijentima, kao što su advokatura i finansijski sektor.Stručnjaci savetuju da, ukoliko vaša firma nema izričita pravila oblačenja, obratite pažnju na odeću koju nose vaše kolege i procenite da li bi bermude izgledale neprimereno.U suprotnom, „možete da pređete granicu”, upozorava Nik Hems, lični stilista iz Londona.Šta kažu kompanije?BBC je pitao mnogo kompanija da li imaju zvanična pravila oblačenja i da li bi nošenje bermuda u kancelariji bilo prihvatljivo ako je deo profesionalno stilizovane odevne kombinacije.Mnoge kompanije, među kojima su konsultantska firma Accenture i duvanski gigant British American Tobacco, izjavile su za BBC da nemaju strogo definisana pravila oblačenja, ali da očekuju od zaposlenih da se oblače udobno i profesionalno, i da posebno obrate pažnju na izgled prilikom sastanaka sa klijentima i na poslovnim događajima.Iz računovodstvenog giganta PwC kažu da veruju zaposlenima da će doneti „odgovarajuće odluke” u pogledu garderobe za posao.„Nemamo spisak stvari koje smeju ili ne smeju da se nose”, rekao je portparol kompanije.Kompanija za finansijske usluge Santander navodi da je prihvatljiva i neformalna i poslovna garderoba za zaposlene koji ne nose uniformu, ali ističe da je „sve što liči na odeću za plažu neprikladno za kancelariju”. 021

021

Danas, posle 14-godišnje pauze, Poslednja ekskurzija: Nasleđa nadogradio je formulu.„U smrti nema nesrećnih slučajeva, nema slučajnosti, nema nezgoda, i nema bekstva."To su uznemirujući reči sveznajućeg pogrebnika Vilijama Bladvorta (kog igraToni Tod) u prvoj Poslednjoj ekskurziji (2000), horor filmu bez maskiranog ubice, krvožednog vampira ili zombija što proždiru mozak žrtve - tu je samo sveprisutna sablast smrti i surove stvarnosti.Bez obzira koliko daleko bežali ili koliko se dobri sakrili, ona će doći po sve nas.Onomad, u prvom filmu, smrt svakako nije došla mirno po grupu srednjkoškolaca i njihovog profesora, koji su zamalo izbegli gubitak života kada su izašli iz aviona, zlosrećnog leta 180 neposredno pre nego što je eksplodirao.I to zahvaljujući tome što se jednom od njih javio predosećaj samo da bi otkrili da Mračni kosač želi da im se osveti zato što su mu osujetili planove.I tako narednih 90 minuta, publika strepi gledajući kako ovaj nevidljivi antagonista priprema neke od najsloženijih i najšokantnijih smrti koje mogu da se zamisle za svakog preživelog, u šta spadaju sve vrste rutinskih predmeta, od štrika do kuhinjskih noževa.Mlada publika iz čitavog sveta izlazila je iz bioskopa plašeći se svega oko sebe.„Imala sam 15 godina, gledala sam film sa drugarima, i hvatali smo se jedni za druge.„To sa avionom je bila čista genijalnost, zato što svaki put kad bih se ukrcala u avion, pomislila bih na Poslednju ekskurziju", kaže Dajana Ali Čajer, milenijalka i rediteljka, za BBC.Čedo scenariste Džefrija Redika, Poslednja ekskurzija je pošla koracima tinejdžerskih horor klasika, poput Vriska (1996) i Znam šta ste radili prošlog leta (1997), da bi postigla ogroman uspeh na blagajnama, usput istraumiravši čitavu jednu generaciju posetilaca bioskopa.„Kao milenijalci odrasli smo na slešerima iz devedesetih, a svi su oni imali taj kul spoj mladih zvezda onoga vremena sa savršenom ravnotežom strašnog i zabavnog -Poslednja ekskurzija je delovala kao da je deo tog talasa", kaže za BBC Majk Manser, voditelj podkasta Evolucija horora.„Sećam se da sam video plakate za njega i pomislio: 'Ovo je i tako po mom ukusu'", dodaje on.Ali zahvaljujući njegovom brutalnom, nihilističkom zapletu, on je takođe i pomerio skazaljku za tinejdžerski horor, dodaje Manser.„Više nismo imali maskiranog ubicu, nije bilo motiva, samo smo gledali ljude kako umiru i kako ih zaskače nešto potpuno neočekivano."Film je na kraju iznedrio četiri nastavka, od kojih je svaki zadržao osnovnu formulu, ali svaki put dižući ulog još složenijim načinima za okončanje ljudskog života, pre nego što je otišao na 14-godišnju pauzu.Ali sada se konačno vratio sa šestim nastavkom, Poslednja ekskurzija: Nasleđa, čiji zaplet povezuje svaki prethodni film.„Bilo nam je veoma važno da provučemo iglu s koncem tako da film očigledno bude deo kanona franšize i deo loze svih prethodnih filmova.„Ali takođe smo želeli da bude neverovatno svež i nepredvidiv za sve ljude koji vole ove filmove", kaže za BBC korežiser Zek Lipovski.Od ideje do ekranaFranšiza je započela kad je 27-godišnji Redik čitao novinski članak dok je leteo iz Njujorka nazad u rodnu saveznu državu Kentaki.Vest je opisivala ženu koja je izbegla da se nađe u avionskoj nesreći zato što je zamenila letove zbog lošeg osećaja koji je njena majka imala u vezi sa prvobitnim avionom.To ga je inspirisalo da napiše „spek skript", iliti nenaručeni scenario, za njegovu omiljenu TV seriju Dosije Iks, u kojoj je „Skalin brat imao taj predosećaj", objašnjava Redik.„Pomislio sam, šta ako su prevarili smrt i sad smrt počne da ih juri."Radeći u ono vreme za Nju Lajn Sinema, Redik je pokazao scenario za ovu epizodu kolegama koji su bili toliko inspirisani originalnošću koncepta da su ga ubedili da ga napiše kao potpuno zaseban celovečernji film.„Postoje natruhe Predskazanja u Poslednjoj ekskurziji, gde imate to malo đavolje dete Demijena koji navodi sa se loše stvari dešavaju ljudima.„Ali mislim da je inače prilično jedinstven", kaže Manser.Scenario je prošao kroz mnoštvo promena pre nego što je 1999.

godine započelo snimanje na Long Ajelndu i u Vankuveru.„U originalnoj priči, smrt je bila sila koja je preuzela kontrolu nad detektivom koji istražuje slučaj", objašnjava Redik.„Saznajete da mu je srce stalo istovremeno kad se desila avionska nesreća, tako da je esencija smrti ušla u njega i sad on ubija preživele iz nesreće."Ali što se tiče Krega Perija, koji je radio na svakom filmu iz serijala, on je želeo da se film usredsredi na „ukrštanje svih slučajnosti i pitanje 'šta bi bilo kad bi bilo'" iz originalnog sinopsisa na tri strane.„Svako je u nekom trenutku života doživeo osećaj već viđenog ili ona neobičan, neprijatni osećaj da će se desiti nešto loše", kaže on za BBC.„Ili, nasuprot tome, kad zamalo izbegnete smrt, pa počnete da se pitate, da nisam skrenuo levo već desno, možda bih sad bio mrtav."Pošto je suštinu sačinjavao toliko sumoran fatalizam, ubačen je nestašluk da bi se napravila ravnoteža čim su iskusni autori Dosijea Iks Džejms Vong i Glen Morgan uskočili u priču.Oni su pretvorili smrt u mnogo razigranijeg lika preko njegovih detaljnih planova za ubistvo, inspirisanih slavnim crtežima pokojnog američkog ilustratora Ruba Goldberga „njegovih uređaja lančane reakcije" - izmišljenim invencijama „gde A mora da pogodi B, koji mora da pogodi C, koji mora da pogodi D, u savršenom sledu da bi mašina proradila", kaže Peri.A opet studio nije mogao da zamisli antagonistu kog ne možete da vidite.„Obično imate Fredija, ili Džejsona, ili neku vizuelizaciju protiv koje protagonisti moraju da se bore, tako da me je studio naterao da ubacim tog pravog anđela smrti u scenario", priseća se Redik.Ideja je bila da se pojavi fizička figura da bi iz senke začikavala protagonistu Aleksa (Devon Sava), kome se javio loš predosećaj.Srećom po Redika, Vong i Morgan su pružili otpor i na kraju je bilo po njihovom, sa originalnom vizijom smrti kao apstraktne sile koja postaje opipljiva samo preko elementarnih nepogoda, kao što su nalet vetra ili curenje vode, koje su naznačavale prisustvo smrti i njene fatalne mahinacije.„Želeli smo da to ostavimo u okviru prirodnijih elemenata, koji su sastavni deo arsenala koji smrt koristi", kaže Peri.„Dakle, voda, vetar, struja, prosta erozija zemlje, gravitacija – sve su to stvari kojima je smrt imala lak pristup, da bi manipulisala neživim predmetima."U Nasleđima, personifikacija smrti je još više uznapredovala, kada su filmadžije počele da koriste AJMEKS kamere da bi publici pokazali da je smrt stigla.„I u ovako snimljenoj verziji filma, perspektiva smrti se proširi na ekranu.„Svaka scena u kojoj stigne smrt, prelazimo na AJMEKS da možete da osetite smrt kako dolazi sa svakim krupnom planom svakodnevnih predmeta", kaže ko-režiser Adam.Učiniti nešto banalno zlokobnim bilo je ključno za „traumatizujući faktor" Poslednje ekskurzije, kako to kaže Peri, sa svime, od šolja za kafu do trimera za dlake u nosu što može da postane potencijalna pretnja, ali to nije uvek bilo lako izvesti.„Učiniti da redosled nesrećnih slučajeva funkcioniše prilično je teško", kaže Peri, „jer kad kreativno osmislite nešto, morate da zamislite kako će sve te stvari da se sudaraju jedna s drugom na uverljiv način da publika ne bi bila izbačena iz trenutka."Ono što pokreće ove scene je dramska ironija svesti publike da, bilo da ste u zubarskoj stolici ili u solarijumu, likovi nisu svesni da se nalaze u središtu smrtonosne zamke.„Publika zna da nešto u prostoriji manipuliše elementima, tako da istog momenta počinju da se poistovećuju sa likovima, pokazujući na ekran i vrišteći.„I tako vi gledate u konzervu tunjevine i posle dva ili tri kadra, to više nije konzerva tunjevine, to je instrument smrti", dodaje Peri.Prebacivanje glavnih likova sa odraslih na tinejdžere, bio je ključni element atraktivnosti prve Poslednje ekskurzije.Tinejdžerski horor u to vreme je bio glavna stvar i već prepoznatljivi glumci kao što su Sava, Ali Larter iz Varsity Blues, Ker Smit iz Dosonovog sveta i Šon Vilijams Skot iz Američke pite bili su magnet za mlađu publiku.„Gledala sam Devona Savu u Zaludnim rukama", kaže Čajer, misleći na horor komediju iz 1999. 021

Blic

Ja sam došla iz Sarajeva imala sam sinoć koncert" - rekla je Jelena, a onda se Ivan nadovezao: "Ja sam bio u Tivtu, uklopili smo satnice" - dodao je glumac, a o čemu su još rpičali pogledajte u videu koji se nalazi u okviru teksta.

Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević Foto: Aleksandar Dojkić / Ringier Ivan Bosiljčić i Jelena Tomašević BAKA ZVALA KLINIKU DA ZAKAŽE PREGLED KOD IVANA BOSILJČIĆA Ivan Bosiljčić tokom karijere je ostvario brojne uloge, a jedna od njih je bila i u seriji "Urgentni centar" gde je glumio lekara. Blic

Danas

godine započelo snimanje na Long Ajelndu i u Vankuveru.„U originalnoj priči, smrt je bila sila koja je preuzela kontrolu nad detektivom koji istražuje slučaj“, objašnjava Redik.„Saznajete da mu je srce stalo istovremeno kad se desila avionska nesreća, tako da je esencija smrti ušla u njega i sad on ubija preživele iz nesreće.“Ali što se tiče Krega Perija, koji je radio na svakom filmu iz serijala, on je želeo da se film usredsredi na „ukrštanje svih slučajnosti i pitanje ‘šta bi bilo kad bi bilo'“ iz originalnog sinopsisa na tri strane.„Svako je u nekom trenutku života doživeo osećaj već viđenog ili ona neobičan, neprijatni osećaj da će se desiti nešto loše“, kaže on za BBC.„Ili, nasuprot tome, kad zamalo izbegnete smrt, pa počnete da se pitate, da nisam skrenuo levo već desno, možda bih sad bio mrtav.“Pošto je suštinu sačinjavao toliko sumoran fatalizam, ubačen je nestašluk da bi se napravila ravnoteža čim su iskusni autori Dosijea Iks Džejms Vong i Glen Morgan uskočili u priču.Oni su pretvorili smrt u mnogo razigranijeg lika preko njegovih detaljnih planova za ubistvo, inspirisanih slavnim crtežima pokojnog američkog ilustratora Ruba Goldberga „njegovih uređaja lančane reakcije“ – izmišljenim invencijama „gde A mora da pogodi B, koji mora da pogodi C, koji mora da pogodi D, u savršenom sledu da bi mašina proradila“, kaže Peri.A opet studio nije mogao da zamisli antagonistu kog ne možete da vidite.„Obično imate Fredija, ili Džejsona, ili neku vizuelizaciju protiv koje protagonisti moraju da se bore, tako da me je studio naterao da ubacim tog pravog anđela smrti u scenario“, priseća se Redik.Ideja je bila da se pojavi fizička figura da bi iz senke začikavala protagonistu Aleksa (Devon Sava), kome se javio loš predosećaj.Srećom po Redika, Vong i Morgan su pružili otpor i na kraju je bilo po njihovom, sa originalnom vizijom smrti kao apstraktne sile koja postaje opipljiva samo preko elementarnih nepogoda, kao što su nalet vetra ili curenje vode, koje su naznačavale prisustvo smrti i njene fatalne mahinacije.„Želeli smo da to ostavimo u okviru prirodnijih elemenata, koji su sastavni deo arsenala koji smrt koristi“, kaže Peri.„Dakle, voda, vetar, struja, prosta erozija zemlje, gravitacija – sve su to stvari kojima je smrt imala lak pristup, da bi manipulisala neživim predmetima.“U Nasleđima, personifikacija smrti je još više uznapredovala, kada su filmadžije počele da koriste AJMEKS kamere da bi publici pokazali da je smrt stigla.„I u ovako snimljenoj verziji filma, perspektiva smrti se proširi na ekranu.„Svaka scena u kojoj stigne smrt, prelazimo na AJMEKS da možete da osetite smrt kako dolazi sa svakim krupnom planom svakodnevnih predmeta“, kaže ko-režiser Adam.Učiniti nešto banalno zlokobnim bilo je ključno za „traumatizujući faktor“ Poslednje ekskurzije, kako to kaže Peri, sa svime, od šolja za kafu do trimera za dlake u nosu što može da postane potencijalna pretnja, ali to nije uvek bilo lako izvesti.„Učiniti da redosled nesrećnih slučajeva funkcioniše prilično je teško“, kaže Peri, „jer kad kreativno osmislite nešto, morate da zamislite kako će sve te stvari da se sudaraju jedna s drugom na uverljiv način da publika ne bi bila izbačena iz trenutka.“Ono što pokreće ove scene je dramska ironija svesti publike da, bilo da ste u zubarskoj stolici ili u solarijumu, likovi nisu svesni da se nalaze u središtu smrtonosne zamke.„Publika zna da nešto u prostoriji manipuliše elementima, tako da istog momenta počinju da se poistovećuju sa likovima, pokazujući na ekran i vrišteći.„I tako vi gledate u konzervu tunjevine i posle dva ili tri kadra, to više nije konzerva tunjevine, to je instrument smrti“, dodaje Peri.Prebacivanje glavnih likova sa odraslih na tinejdžere, bio je ključni element atraktivnosti prve Poslednje ekskurzije.Tinejdžerski horor u to vreme je bio glavna stvar i već prepoznatljivi glumci kao što su Sava, Ali Larter iz Varsity Blues, Ker Smit iz Dosonovog sveta i Šon Vilijams Skot iz Američke pite bili su magnet za mlađu publiku.„Gledala sam Devona Savu u Zaludnim rukama„, kaže Čajer, misleći na horor komediju iz 1999.

godine koju je glumac snimio neposredno pre toga.„I zato kad sam saznala da glumi i u Poslednjoj ekskurziji, želela sam da je gledam.“Za tvrdokorne ljubitelje horora, uvrštavanje Toda, slavnog po ulozi Kendimena u istoimenom filmu iz 1992. Danas

Danas

Zlatno zrno za najbolju mušku ulogu na 10. jubilarnom pozorišnom festivalu Bucini dani pripalo je glumcu Bojanu Dimitrijeviću za naslovnu rolu u predstavi „Ućutkivanje Sokrata“ u produkciji Bitef teatra.Čuvenog mislioca Bojan je oživeo studiozno se pripremajući, iščitavajući literaturu o njemu, ponirući u samu suštinu Sokratove ličnosti – njegovu stalnu zapitanost, potragu za istinom, beskopromisnu odbranu slobodne volje i to u trenutku u kojem ga u ovoj predstavi zatičemo – tokom poslednjih nekoliko meseci života.Bojan nije želeo da ga zbog ove uloge postaruju i prave bilo kakve fizičke transformacije koje bi mu eventualno pomogle u kreiranju lika, već se, kao što uvek čini, usredsredio na vlastite kapacitete i instikt.Taj instikt je, kako ga je jednom dočarao „okolo naokolo“ i podrazmeva lutanja ali je očito dobro podešen imajući u vidu je iza Bojana veliki broj izrazito autentično odigranih rola kojima je dokazao da može da se iščupa i iz senke one antologijski odigrane u seriji „Vratiće se rode“, čuvenog Pikca, čijim ga nadimkom i danas ponekad oslovljavaju na ulici, a njegov lik uz repliku „De dobro matori“ se štampa, verovali ili ne, i na majicama.Bilo bi možda dobro da se tako nešto desi i sa „Sokratom“ jer paralelu sa današnjim vremenom, u kojoj se kao i onda drugačije mišljenje tretiralo kao pretnja, Bojanu nije bilo teško da uoči. I sam je, mnogo puta, iako ga je to koštalo, javno iznosio svoje stavove i rukovodio se onom da nije umetnički, a ni filozofski ćutati.

Pogotovo pred nepravdom i nasiljem u koje je ovo društvo ogrezlo.Podršku u tome pruža mu u i supruga glumica Jelena Stupljanin i sama veoma društveno angažovana. Danas

Danas

godine, kao ključnog lika koji objašnjava čitavu premisu, bio je praktično šlag na torti.„On vam daje horor legitimitet.„To natprirodno zlo koje dolazi po vas, ideja prokletstva, to se sve povezuje sa Kendimenom“, objašnjava Manser.Po pojavljivanju, Poslednja ekskurzija je zaradila 112.036.870 dolara širom sveta, na produkcijskom budžetu od 23.000.000 i nastavak je odmah bio odobren.„Gledanost većine horor filmova opadne za 50 odsto posle prvog vikenda, a mi smo gledali kako se film penje na blagajnama“, priseća se Redik.On je dobio priliku da radi na sledećem nastavku sa svežim obrtom – nova kohorta tinejdžera i odraslih likova uspevaju da izbegnu prvobitnu namenjenu smrt, još pre događaja iz Poslednje ekskurzije 2, zato što su preživeli iz FD1 sišli sa ozloglašenog leta 180.„Tako se prati kako se paukova mreža efekata uklapa u činjenicu da su svi naši životi povezani“, dodaje.Ključni elementi franšizeSvaki film iz serijala Poslednja ekskurzija je povezan na neki način, mali ili veliki.Od jednog lika koji je prevario smrt zato što je drugi lik, u zasebnom filmu, uzeo poslednju bioskopsku kartu namenjenu za njega, do ogromnog obrta Poslednje ekskurzije 5 da je on prednastavak originalnog filma – glavni junak preživljava do samog kraja tog filma, samo da bi stradao na letu 180.„U tome se krije deo glavne zabave ove franšize.„Ne bi li bilo zabavno videti kako se sva ta povezanost zapravo realizuje?„Mreža smrti je mnogo detaljnija i viša matematika nego što smo mogli da zamislimo.„Od toga da sednete u krevetu i kažete sebi: ‘Ne želim ni da ustanem“, kaže Peri.Kad su u pitanju konkretne jezive sekvence, Poslednja ekskurzija 2 je donela jedan od najupečatljvijih prizora destrukcije u čitavoj franšizi sa uvodnom scenom masovne nesreće na auto-putu u kojoj učestvuje kamion sa deblima.„I dalje svaki drugi dan dobijem mimove sa kamionom sa deblima“, kaže Redik.Ali, šire gledano, ona je zaista postavila obrazac za sve te smrti.„Uvek postoji najmanje jedan trenutak u lancu događaja koje lik sam pokrene a koji uzrokuje osećaj da vaša dela zaista određuju da li ćete živeti ili umreti“, kaže Peri.„I mora da postoji trenutak puke glupe sreće, samo prevrtljivi Prst sudbine koji vas kucne po ramenu i kaže: ‘Obrati pažnju.’ Sve ostalo je samo koordinacija svih tih prirodnih elemenata.“A ta koordinacija podrazumeva mnogo navođenja na krivi trag.Uzmite na primer smrt Evana Luisa , preživelog dobitnika lutrije iz Poslednje ekskurzije 2, izazvanu špagetama – najomiljeniji trenutak iz čitave franšize za Lipovskog.On se oklizne na špagete i tad pomislite da će to da ga ubije, ali to se ne desi.Kadenca te scene bila je smernica za njega i ko-režidera Adama Stajna.„Poslednja ekskurzija je jako predvidiva, vi znate da će svi likovi redom umreti.„I zato uvek pokušavamo da osmislimo načine kako da to izvrnemo naglavačke“, kaže Stajn.„Vrlo je često u prethodnim filmovima da se prebacite na lika koji je sam na nekom opasnom mestu i publika odmah zna da je on gotov.„Mi koristimo to očekivanje, potom ga izokrenemo, promenimo i okrenemo stvari naglavačke da biste neprestano govorili: ‘Hej, čekaj malo, pa ja ne znam ko je sledeći'“, dodaje Lipovski.A opet u svakom filmu, priča mora da pruži priliku likovima da se izbore sa svim.U Nasleđima, taj pokušaj se odigrava preko studentkinje koja želi da izvuče porodicu iz ciklusa smrti pokrenutog sa predskazanjem njene otuđene bake koja ja prevarila smrt šezdesetih.„Kako ostvariti egzistencijalnu stravu kad smrt juri za vama a da vi i dalje dajete likovima moć da spreče te napore?“, pita se Peri.U petoj Poslednjoj ekskurziji, likovima postane jasno da mogu da prevare smrt ubijanjem drugih likova.„Ako ubijete nekoga, dobijete onoliko života koliko je njima bilo preostalo, što postavlja moralno pitanje da li ste spremni to da uradite ili ne“, kaže Peri.I zaista, te teške i ozbiljne teme jednako su deo privlačnosti franšize kao i inventivne sekvence smrti.One teraju publiku da razmišlja o vlastitoj smrtnosti kao i o pitanjima koja su zajednička za sve: Šta biste sve uradili da preživite?Kad biste znali da smrt dolazi, da li biste se sakrili, kao lik Ali Larter u Poslednjoj ekskurziji 2, ili biste živeli život punim plućima?To što se franšiza ne vezuje ni za jedan konkretan sistem vere čini egzistencijalne ideje sa kojima se hvata u koštac još prijemčivijim.„Nisam želeo da vežem smrt ni za jednu konkretni veru ili kulturu.„Naši filmovi ne pokušavaju da vam nameću bilo kakve poruke, ali, uz malo sreće, ono što publika zaključi iz njih je da je život dragocen“, kaže Redik.Taj etos ima posebnu težinu u Nasleđima zbog Todovog prisustva.Glumac je preminuo u novembru 2024.

godine, a ovde se pojavljuje u poslednjoj ulozi na velikom platnu, koja obuhvata potresan i, kako se ispostavlja, improvizovan monolog.„Rekli smo mu da batali scenario i da nam govori o onome što mu je na pameti, a on je rekao: ‘Negujte, prihvatite i volite svaki trenutak koji imate, zato što nikad ne znate kad će svemu doći kraj’.„I to je odgovaralo i liku i franšizi, ali je to i on, kao glumac, koji se obraća direktno publici o vlastitom nasleđu, vlastitom delu, o njegovim osećanjima o životu i smrti, sve je to upakovano zajedno“, priseća se Lipovski. Danas

Danas

Nagrada za režiju “Ljubomir Muci Draškić” uručena je Andreju Nosovu, za predstavu “Njih više nema” u produkciji Hartefakta, na svečanosti 20. juna u Ateljeu 212, čime je počela manifestacija Mucijevi dani, na kojoj će do 30. juna biti igrane predstave Ateljea 212, kao i iz Novog Sada, Sarajeva i Stokholma, u slavu nekadašnjeg upravnika i proslavljenog reditelja Mucija Draškića (1937-2004).Direktorka Ateljea 212 Gordana Goncić podsetila je da to priznanje nosi podnaslov “Glumci svom reditelju”, a ustanovljeno je pre 20 godina u znak sećanja na velikog reditelja i dugogodišnjeg upravnika Ateljea 212 Mucija Draškića.“Nagradu bijenalno dodeljuje glumački žiri za predstave sa beogradskih scena koje nastavljaju Draškićevu rediteljsku poetiku, a ona ukratko glasi – uspostavljanje ili, kako bi on rekao, vaspostavljanje igre“, izjavila je Gordana Goncić.Plaketu s likom Draškića, rad vajara Zvonka Novakovića, i unikatnu diplomu, rad slikara Ljubisava Milunovića, uručila je Nosovu predsednica glumačkog žirija Svetlana Ceca Bojković.Predstava prema tekstu kosovske autorke Doruntine Baše bavi se sudbinom žene kojoj su u ratu, u krvavom raspadu zemlje, pobili porodicu i koja negde u egzilu, sama u svom neprebolu, čeka sopstveni kraj.“Na izuzetno mudroj i sofisticiranoj dramaturgiji Doruntine Baše, nadgrađuje se u režiji Andrej Nosov u definitivnom umetničkom oblikovanju ove potresne priče, u koju se ugrađuje i sjajan glumački tim, na čelu s Mirjanom Karanović, uz Svetozara Cvetkovića i Albana Ukaja, kao i glasovi porodice koja dolazi na rođendan glavne junakinje (Sadike) drame – porodice, koja više ne postoji, ali živi u njenoj duši”, ističe se u obrazloženju žirija, koje je pročitala Svetlana Bojković.Žiri skreće pažnju i na audio doživljaj koji “doprinosi umetničkom dometu predstave, jer se tako, kao i kroz glumačku igru, dostiže domet dokumentarnosti, što smatramo vrhom glumačkog i pozorišnog umeća”.“Kroz ovu predstavu, gde je tehnika uspela da sjajno posluži umetničkom činu, kroz potresnu priču, bez trunke otužne patetike, kroz odjeke smeha, šale, humora i pesme iz punoće nekadašnjeg života, koji više na postoji, reditelj i glumci nas vode do čiste i duboke katarze, u kojoj se, kao gledaoci, suočavamo sa sobom.

Tako se u nama budi ono najbolje ljudsko i tako se pročišćavamo”, naveo je žiri.Prema oceni žirija, Sadika Mirjane Karanović u njenoj maestralnoj igri je žena iz Srebrenice, a priča je univerzalna, jer govori o svim nedužnim žrtvama u ratovima ovog sveta, žrtvama koje nisu poginule na bojnom polju, nego su, kao goloruki ljudi poubijani.Priča je o njima i o najstrašnijem ljudskom gubitku onih koji su, ostajući bez njih, preživeli…“Nažalost, danas, u ovome svetu, katarza u pozorištu je sve ređa, a potrebna je više nego ikada”, istakao je žiri čiji su članovi bili Isidora Minić i Milan Caci Mihailović.Andrej Nosov je zahvalio žiriju na nagradi, a celom Ateljeu 212 na tome što čuva baštinu i brine da se ona ne zaboravi, napominjući da je i drama “Njih više nema” na svoj način borba protiv zaborava.“Hvala i glumcima koji su zajedno sa mnom ušli u taj projekat, što su verovali da u tom malo drugačijem izrazu možemo da ispričamo ovu priču, a posebno hvala dizajneru zvuka Nikoli Eriću”, naveo je Nosov i dodao da je nagradu već dobio na premijeri, kada je “gledao svoju, našu predstavu”.“Tema predstave je užasno važna. Mislim da je mnogo važno da u Beogradu, u ovom našem velikom i lepom gradu, postoji prostor da se sećamo drugih i prostor da razumemo da patnje drugih jesu deo našeg sećanja. Danas

021

Ljudska koža neprekidno oslobađa gasove i sa nje spadaju čestice prašine Grupa ljudi koja bi mogla malo da pojasni reakcije na druge su oni koji pate od misterioznog stanja poznatog kao „Ljudi su alergični na mene” (People Allergic To Me - PATM).To je neobična pojava kada prisustvo određene osobe kod drugih izaziva simptome slične alergijskim reakcijama, poput kašlja i gušenja.Jošika Sekine, profesor hemije na Univerzitetu Tokajiu u Japanu, i njegovi saradnici su 2023.

godine proučavali gasove koje ispušta koža ljudi koji prijavljuju simptome PATM-a.Od 75 gasova koje je tim ispitao, toluen je bio naročito prisutan.Grupa ljudi koji su imali simptome PATM oslobađali su u proseku 39 puta više ove hemikalije nego oni koji nisu imali to stanje.„Toluen se udiše iz vazduha prilikom disanja.„Kako je štetna supstanca, obično se metaboliše u jetri i izbacuje putem urina”, objašnjava Sekine.„Međutim, kod pacijenata koji imaju PATM sposobnost razgradnje toluena je oslabljena, zbog čega se ta hemikalij nakuplja u krvotoku i kasnije oslobođa kroz kožu”, kaže on.Sekine napominje da stanje PATM još uvek nije široko priznato i da za njega ne postoje zvanični dijagnostički kriterijumi.S druge strane, na znoj uglavnom podrazumeva preosetljivost na sopstvenu, a ne na znoj drugih.Kada je reč o kosi, u retkim slučajevima kod kojih su zabeležene alergije povezane sa ljudskom kosom, reakciju nije izazvao alergen u samoj kosi, već alergeni u spoljašnjim supstancama.Takve supstance su, na primer, derivati formaldehida u keratinskim tretmanima za kosu ili protein koji luče mačke i koji dospeva u kosu vlasnika mačaka.Iz telesnih tečnostiAlergijske reakcije mogu da izazovu i specifični alergeni koji se nalaze u telesnim tečnostima.Žena u Ujedinjenom Kraljevstvu (UK), koja je bila alergična na brazilski orah, dobila je koprivnjaču i otežano je disala nakon seksualnog odnosa sa muškarcem koji je nekoliko sati ranije jeo mešane orašaste plodove, iako je u međuvremenu oprao zube, nokte i kožu.Kod ljudi koji pate od teških alergija, orašasti plodovi su takođe izazvali alergijske reakcije prilikom ljubljenja.Iako su orašasti plodovi alrgen koji se najčešće prijavljuje kao problem tokom ljubljenja, pljuvačka je takođe izazvala alergijske reakcije nakon unosa voća, povrća, morskih plodova, i mleka.Žene koje su alergične na antibiotike imale su negativne reakcije nakon vaginalnog i (možda) oralnog seksa sa ljudima koji su uzimale te lekove.Ali pored ovih spoljašnjih alergena, proteini koji se nalaze u određenim telesnim tečnostima mogu da izazovu reakciju.Jedan od primera koji je poznat nekim kliničarima, iako još uvek nije opšte prihvaćen, je sperma. 021

Danas

Filmski ukus, a i znanja, potrebno je razvijati i formirati od malena čemu u prilog govore i dva nova izdanja Kreativnog centra – zvučna knjiga „Peca ide u bioskop“ iz ilustratorsko-muzičke radionice Megali le Iš, i enciklopedijsko izdanje „Film“ Davida Onore i Žeroma Mazija iz Edicije „40 najvećih“.Obe knjige prevodi su francuskih izdanja Galimara za mlade i pred srpske čitaoce stižu u godini u kojoj se obeležava 130.

rođendan „pokretnih slika“.„Peca ide u bioskop“ je 13. knjiga francuske umetnice Megali le Iš koja je, u srpskom prevodu Ivane Ignjatović, objavljena u Kreativnom centru.Psić Peca, u francuskom originalu Pako, glavni junak serijala zvučnih knjiga ove Parižanke sa strazburškom diplomom za dizajn i ilustraciju koja se već dve decenije bavi ilustracijom dečjih knjiga i grafičkim romanima, svetski je slavan a i među ovdašnjom decom i roditeljima prava je književna legenda.U novoj bioskopskoj epizodi sa 16 zvukova i numera Peca sanja najpre „crno-belo“, a potom i u koloru, da sreće Čarlija Čaplina i Merilin Monro pa i sam postaje traženi glumac kog svi žele da anagažuju – od vesterna i naučne fantastike do mjuzikla, ljubavnih melodrama i horora, sve dok ne padne s kreveta i probudi se u svojoj sobi.Pecine filmske snove prati odgovarajuća filmska muzika, zvuci bliceva fotoaparata, zvonjave telefona sa filmskim ponudama, spavanja i buđenja…Šarmantna šetnja kroz snove sa obaveznim filmskim klasicima koja će za odrasle biti i neka vrsta kinoteke.Knjiga „Peca ide u bioskop“ potvrđuje da ceo ovaj serijal veliku čitanost i slušanost – preveden je na više od 20 jezika sa prodatim tiražom većim od dva i po miliona primeraka širom sveta – duguje dobro osmišljenom konceptu koji čine zanimljiva priča o Peci i njegovim prijateljima, duhovita ilustracija, odličan izbor melodija i kvalitet zvuka.„Značaj ovih knjiga jeste u tome što deci približavaju muziku kakvu većina ranije nije čula.Uživanje u slušanju kratkih odlomaka muzičkih numera pri listanju i čitanju ovih zvučnih knjiga predstavlja odličnu osnovu za dalje negovanje muzičkog ukusa i sticanje bogate muzičke kulture“, kažu u Kreativnom centru.Džepna enciklopedija “Film” francuskih autora – dizajnera specijalizovanog za kinematografiju Davida Onora i ilustratora Žeroma Mazija, iz Edicije “40 najvećih” bavi se filmskim režiserima.Iz nje se može saznati gotovo sve o velikim filmskim stvaraocima koji su obeležili istoriju kinematografije.Na filmskoj listi “40 najvećih” su stvaraoci od pionira filma poput Žorža Melijesa ili Alis Gi, preko Alfreda Hičkoka, Stenlija Kjubrika, Akire Kurosave, Serđa Leonea, Frensisa Forda Kople, Martina Skorcezea, Stivena Spilberga, Pedra Almodovara… do imena koja obećavaju, kao što su Kloi Džao i Greta Gervig.Kriterijum za listu je doprinos razvoju filmske umetnosti, a “lična karta” svakog od umetnika sadrži podatke o tome kako su počeli da se bave filmom, pod čijim uticajima su bili, čime su doprineli razvoju sedme umetnosti, o najvažnijim saradnicima, osvojenim nagradama, najznačajnijim filmovima…Na kraju knjige je hronologija razvoja filmske umetnosti i industrije od pronalaska kinematografa 1895. Danas

Blic

Predstava "Bella Figura" premijerno izvedena na sceni Ateljea 212 SUJETA I PROLAZNOST NA SCENI ATELJEA 212 Premijera predstave "Bella Figura" otvorila festival posvećen Muciju Draškiću (VIDEO) Glumci su oduševili publiku, koja ih je nagradila višeminutnim aplauzima i ovacijama Predstava, u režiji Đurđe Tešić, prikazuje priču o sujeti, prolaznosti i anksioznosti kroz živote pet likova Predstava "Bella Figura" premijerno je večeras izvedena na sceni "Mira Trailović" u Ateljeu 212, čime je i zvanično počeo peti festival Mucijevi dani u organizaciji beogradskog pozorišta. Foto: Jovana Kulašević / Tanjug Premijera predstave "Bella Figura", Atelje 212 Publika je višeminutnim aplauzima i ovacijama nagradila glumce Goricu Popović, Milicu Trifunović, Uroša Jakovljevića, Jovanu Gavrilović i Vahida Džankovića, koji igraju u predstavi po tekstu francuske spisateljice Jasmine Reze, u režiji Đurđe Tešić. Foto: Jovana Kulašević / Tanjug Premijera predstave "Bella Figura" Foto: Jovana Kulašević / Tanjug Premijera u Ateljeu 212 Foto: Jovana Kulašević / Tanjug Glumci na sceni Autorski deo ekipe čine još scenograf Vesna Popović, kostimograf Zora Mojsilović i kompozitor Vladimir Pejković. O čemu govori predstava?

Priča o sujeti, prolaznosti i anksioznosti počinje neočekivanim susretom pet likova ove drame, koji žive pokušavajući da se stalno predstave u najboljem i najlepšem svetlu u svim aspektima i otkriva šta se sve krije iza naizgled savršene površine i blistave spoljašnjosti. Blic