Više od 800 nastavnika, direktora škola, naučnika i edukacijskih stručnjaka okupilo se ove nedeljeu Rovinju na CARNET-ovoj konferenciji za korisnike „CUC2025: Od inspiracije do akcije“, prenosi Forbs Hrvatska.Glavna tema bili su ključni izazovi i mogućnosti koje donosi veštačka inteligencija.Središnje teme ovogodišnje konferencije obuhvatale su primenu veštačke inteligencije u učionici, ravnotežu života u digitalnom dobu te nove pristupe inkluzivnom i održivom obrazovanju.Tokom trodnevnog programa, učesnici su imali priliku da biraju između više od 120 aktivnosti, uključujući interaktivna izlaganja, radionice, panel rasprave, BoF sesije.Poseban naglasak stavljen je na projekt Primena digitalnih tehnologija koje se temelje na veštačkoj inteligenciji u obrazovanju – BrAIn, čiji su rezultati i istraživački uvidi predstavljeni kroz niz stručnih izlaganja.„Prepoznajući važnost veštačke inteligencije i njenog uticaja na obrazovni sistem, pokrenuli smo projekt BrAIn koji se fokusira na razvoj kritičkog mišljenja, pismenosti u području veštačke inteligencije i digitalnih kompetencija nastavnika i učenika.Jedna od prvih aktivnosti u projektu bila je izrada kurikuluma o veštačkoj inteligenciji za osnovne i srednje škole koji od ove školske godine eksperimentalno provode 243 nastavnika.Izuzetno smo zadovoljni dosadašnjim rezultatima, a CARNET-ova konferencija za korisnike pružila je priliku za razmenu iskustava i dobrih praksi primene kurikuluma kroz projektno i istraživačko učenje i podsticanje kreativnosti“, istaknuo je Hrvoje Puljiz, direktor CARNET-a.U sklopu projekta izrađeni su kurikulumi o veštačkoj inteligenciji za izvannastavnu aktivnost i fakultativni predmet s ciljem razvoja kritičkog mišljenja o uticaju tehnologija u nastajanju, uključujući veštačku inteligenciju, i osposobljavanja za praktičan rad s tehnologijama u nastajanju.„Uvođenjem kurikuluma o veštačkoj inteligenciji svrstali smo se među samo nekoliko zemalja u svetu koje su prepoznale potrebu upoznavanja učenika s potencijalom i uticajem digitalnih tehnologija i veštačke inteligencije već u osnovnoj školi.Učenici tako imaju priliku da aktivno proučavaju i kritički promišljaju o novim tehnologijama, upoznaju se s etičkim izazovima te dobiti stvarne uvide o mogućnostima tehnologije koja će obeležiti njihovu budućnost“, naglasio je Juraj Bilić, pomoćnik direktora za Sektor za veštačke inteligencije i voditelj projekta BrAIn.Dodao je kako je OECD – Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj – istaknula BrAIn kao primer dobre prakse u svojem izveštajuu o budućnosti veštačke inteligencije.