Article-cluster size (# of articles)
new weight
old weight
lower/upper
Articles count
Total similarity
Avg. similarity
Total chr length
Sentence # average
Sentence # variation
39
2.07
5.62
18.59/0.45
39.00
2.76
0.07
2837.00
1.00
0.00
All clustering variants
Old ranking - len = 39
54 ■ 0.99/0.01 ■ 4 ■ 195.8
Best clustering variants
54 0.99/0.01 4 195.8
21:00 h 23-Apr-2025
  • Više od 800 nastavnika, direktora škola, naučnika i edukacijskih stručnjaka okupilo se ove nedeljeu Rovinju na CARNET-ovoj konferenciji za korisnike „CUC2025: Od inspiracije do akcije“, prenosi Forbs Hrvatska.Glavna tema bili su ključni izazovi i mogućnosti koje donosi veštačka inteligencija.Središnje teme ovogodišnje konferencije obuhvatale su primenu veštačke inteligencije u učionici, ravnotežu života u digitalnom dobu te nove pristupe inkluzivnom i održivom obrazovanju.Tokom trodnevnog programa, učesnici su imali priliku da biraju između više od 120 aktivnosti, uključujući interaktivna izlaganja, radionice, panel rasprave, BoF sesije.Poseban naglasak stavljen je na projekt Primena digitalnih tehnologija koje se temelje na veštačkoj inteligenciji u obrazovanju – BrAIn, čiji su rezultati i istraživački uvidi predstavljeni kroz niz stručnih izlaganja.„Prepoznajući važnost veštačke inteligencije i njenog uticaja na obrazovni sistem, pokrenuli smo projekt BrAIn koji se fokusira na razvoj kritičkog mišljenja, pismenosti u području veštačke inteligencije i digitalnih kompetencija nastavnika i učenika.Jedna od prvih aktivnosti u projektu bila je izrada kurikuluma o veštačkoj inteligenciji za osnovne i srednje škole koji od ove školske godine eksperimentalno provode 243 nastavnika.Izuzetno smo zadovoljni dosadašnjim rezultatima, a CARNET-ova konferencija za korisnike pružila je priliku za razmenu iskustava i dobrih praksi primene kurikuluma kroz projektno i istraživačko učenje i podsticanje kreativnosti“, istaknuo je Hrvoje Puljiz, direktor CARNET-a.U sklopu projekta izrađeni su kurikulumi o veštačkoj inteligenciji za izvannastavnu aktivnost i fakultativni predmet s ciljem razvoja kritičkog mišljenja o uticaju tehnologija u nastajanju, uključujući veštačku inteligenciju, i osposobljavanja za praktičan rad s tehnologijama u nastajanju.„Uvođenjem kurikuluma o veštačkoj inteligenciji svrstali smo se među samo nekoliko zemalja u svetu koje su prepoznale potrebu upoznavanja učenika s potencijalom i uticajem digitalnih tehnologija i veštačke inteligencije već u osnovnoj školi.Učenici tako imaju priliku da aktivno proučavaju i kritički promišljaju o novim tehnologijama, upoznaju se s etičkim izazovima te dobiti stvarne uvide o mogućnostima tehnologije koja će obeležiti njihovu budućnost“, naglasio je Juraj Bilić, pomoćnik direktora za Sektor za veštačke inteligencije i voditelj projekta BrAIn.Dodao je kako je OECD – Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj – istaknula BrAIn kao primer dobre prakse u svojem izveštajuu o budućnosti veštačke inteligencije.
  • ◉ Hrvatska među prvima u svetu uvodi veštačku inteligenciju u škole
21:00 h 23-Apr-2025
  • Više od 800 nastavnika, direktora škola, naučnika i edukacijskih stručnjaka okupilo se ove nedeljeu Rovinju na CARNET-ovoj konferenciji za korisnike „CUC2025: Od inspiracije do akcije“, prenosi Forbs Hrvatska.Glavna tema bili su ključni izazovi i mogućnosti koje donosi veštačka inteligencija.Središnje teme ovogodišnje konferencije obuhvatale su primenu veštačke inteligencije u učionici, ravnotežu života u digitalnom dobu te nove pristupe inkluzivnom i održivom obrazovanju.Tokom trodnevnog programa, učesnici su imali priliku da biraju između više od 120 aktivnosti, uključujući interaktivna izlaganja, radionice, panel rasprave, BoF sesije.Poseban naglasak stavljen je na projekt Primena digitalnih tehnologija koje se temelje na veštačkoj inteligenciji u obrazovanju – BrAIn, čiji su rezultati i istraživački uvidi predstavljeni kroz niz stručnih izlaganja.„Prepoznajući važnost veštačke inteligencije i njenog uticaja na obrazovni sistem, pokrenuli smo projekt BrAIn koji se fokusira na razvoj kritičkog mišljenja, pismenosti u području veštačke inteligencije i digitalnih kompetencija nastavnika i učenika.Jedna od prvih aktivnosti u projektu bila je izrada kurikuluma o veštačkoj inteligenciji za osnovne i srednje škole koji od ove školske godine eksperimentalno provode 243 nastavnika.Izuzetno smo zadovoljni dosadašnjim rezultatima, a CARNET-ova konferencija za korisnike pružila je priliku za razmenu iskustava i dobrih praksi primene kurikuluma kroz projektno i istraživačko učenje i podsticanje kreativnosti“, istaknuo je Hrvoje Puljiz, direktor CARNET-a.U sklopu projekta izrađeni su kurikulumi o veštačkoj inteligenciji za izvannastavnu aktivnost i fakultativni predmet s ciljem razvoja kritičkog mišljenja o uticaju tehnologija u nastajanju, uključujući veštačku inteligenciju, i osposobljavanja za praktičan rad s tehnologijama u nastajanju.„Uvođenjem kurikuluma o veštačkoj inteligenciji svrstali smo se među samo nekoliko zemalja u svetu koje su prepoznale potrebu upoznavanja učenika s potencijalom i uticajem digitalnih tehnologija i veštačke inteligencije već u osnovnoj školi.Učenici tako imaju priliku da aktivno proučavaju i kritički promišljaju o novim tehnologijama, upoznaju se s etičkim izazovima te dobiti stvarne uvide o mogućnostima tehnologije koja će obeležiti njihovu budućnost“, naglasio je Juraj Bilić, pomoćnik direktora za Sektor za veštačke inteligencije i voditelj projekta BrAIn.Dodao je kako je OECD – Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj – istaknula BrAIn kao primer dobre prakse u svojem izveštajuu o budućnosti veštačke inteligencije.
  • ◉ Hrvatska među prvima u svetu uvodi veštačku inteligenciju u škole
14:43 h
  • Intel planira da otpusti preko 20 odsto zaposlenih Američki proizvođač čipova na korak od drastičnih mera: Intel planira da otpusti više od 20 odsto radnika, cilj im je jasan Intel planira da otpusti više od 20 odsto zaposlenih radi pojednostavljivanja upravljanja i obnove poslovne kulture Ovo je prva velika restrukturalizacija pod novim izvršnim direktorom Lip-Bu Tanom Nada Matić Novinarka Blic Biznisa 23. april 2025.
  • Intel planira da otpusti preko 20 odsto zaposlenih
08:25 h
  • Intel je spreman da ove nedelje saopšti planove za smanjenje broja zaposlenih, što bi obuhvatilo više od 20 odsto radne snage, sa ciljem da se eliminira birokratija i pojednostavi upravljanje.Ovaj potez je deo napora da se obnovi inženjerska kultura kompanije, saopštila je firma.Ovo će biti prvo veliko restrukturiranje pod novim izvršnim direktorom Lip-Bu Tanom, koji je na čelo kompanije došao prošlog meseca.
  • Intel se sprema za smanjenje radne snage
18:15 h 21-Apr-2025
  • Harvardski RoboBee odavno može da leti, zaranja i lebdi kao pravi insekt.
  • Mikrorobot sa nogama inspirisanim ždral-muvom u cilju mekog sletanja
14:00 h
  • Bil Gejts, Foto: Tayfun Salci/ZUMA Press Wire Bil Gejts je tokom intervjua sa komičarem Džimijem Felonom u martu u emisiji "The Tonight Show" na NBC-u rekao da će napredak u veštačkoj inteligenciji drastično smanjiti ulogu čoveka u mnogim tradicionalnim poslovima poput medicine i obrazovanja.
  • Bil Gejts o posledicama veštačke inteligencije na ulogu čoveka u poslovima
09:30 h
  • Among Us 3D izlazi 6. maja.
  • Hit igra iz vremena pandemije stiže u novom ruhu VIDEO
Danas

Više od 800 nastavnika, direktora škola, naučnika i edukacijskih stručnjaka okupilo se ove nedeljeu Rovinju na CARNET-ovoj konferenciji za korisnike „CUC2025: Od inspiracije do akcije“, prenosi Forbs Hrvatska.Glavna tema bili su ključni izazovi i mogućnosti koje donosi veštačka inteligencija.Središnje teme ovogodišnje konferencije obuhvatale su primenu veštačke inteligencije u učionici, ravnotežu života u digitalnom dobu te nove pristupe inkluzivnom i održivom obrazovanju.Tokom trodnevnog programa, učesnici su imali priliku da biraju između više od 120 aktivnosti, uključujući interaktivna izlaganja, radionice, panel rasprave, BoF sesije.Poseban naglasak stavljen je na projekt Primena digitalnih tehnologija koje se temelje na veštačkoj inteligenciji u obrazovanju – BrAIn, čiji su rezultati i istraživački uvidi predstavljeni kroz niz stručnih izlaganja.„Prepoznajući važnost veštačke inteligencije i njenog uticaja na obrazovni sistem, pokrenuli smo projekt BrAIn koji se fokusira na razvoj kritičkog mišljenja, pismenosti u području veštačke inteligencije i digitalnih kompetencija nastavnika i učenika.Jedna od prvih aktivnosti u projektu bila je izrada kurikuluma o veštačkoj inteligenciji za osnovne i srednje škole koji od ove školske godine eksperimentalno provode 243 nastavnika.Izuzetno smo zadovoljni dosadašnjim rezultatima, a CARNET-ova konferencija za korisnike pružila je priliku za razmenu iskustava i dobrih praksi primene kurikuluma kroz projektno i istraživačko učenje i podsticanje kreativnosti“, istaknuo je Hrvoje Puljiz, direktor CARNET-a.U sklopu projekta izrađeni su kurikulumi o veštačkoj inteligenciji za izvannastavnu aktivnost i fakultativni predmet s ciljem razvoja kritičkog mišljenja o uticaju tehnologija u nastajanju, uključujući veštačku inteligenciju, i osposobljavanja za praktičan rad s tehnologijama u nastajanju.„Uvođenjem kurikuluma o veštačkoj inteligenciji svrstali smo se među samo nekoliko zemalja u svetu koje su prepoznale potrebu upoznavanja učenika s potencijalom i uticajem digitalnih tehnologija i veštačke inteligencije već u osnovnoj školi.Učenici tako imaju priliku da aktivno proučavaju i kritički promišljaju o novim tehnologijama, upoznaju se s etičkim izazovima te dobiti stvarne uvide o mogućnostima tehnologije koja će obeležiti njihovu budućnost“, naglasio je Juraj Bilić, pomoćnik direktora za Sektor za veštačke inteligencije i voditelj projekta BrAIn.Dodao je kako je OECD – Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj – istaknula BrAIn kao primer dobre prakse u svojem izveštajuu o budućnosti veštačke inteligencije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Danas