Article-cluster size (# of articles)
new weight
old weight
lower/upper
Articles count
Total similarity
Avg. similarity
Total chr length
Sentence # average
Sentence # variation
110
8.84
11.62
50.98/3.60
110.00
12.57
0.11
7949.00
1.00
0.00
All clustering variants
Old ranking - len = 110
166 ■ 0.99/0.01 ■ 12 ■ 250.6
Best clustering variants
166 0.99/0.01 12 250.6
Sd

Prvi panel je uključivao jednu od glavnih tema koja je pratila sva tri dana konferencije: „Podaci protiv instinkta“ („Data vs Gut”), a u svojoj prvoj diskusiji nosila je podnaslov „Navigacija između analitike i instinkta u odabiru i bukiranju izvođača“ („Navigating Analytics and Instinct in Artist Selection and Booking”). Na koje se sve načine menja selekcija i buking izvođača napretkom tehnologije i koliko je, u svetu koji se vodi brojkama, važan i sopstveni instinkt, razgovarali su bukeri najvećih svetskih festivala: Cindy Castillo (Mad Cool Festival), James Minor (SXSW Music Festival), Miroslav Miletić (EXIT), Pavla Slivova (Colours of Ostrava), Virag Csiszar (Sziget), a razgovor je vodio novinar James Drury (IQ Magazine). Diskusija je pokazala da se u današnjem svetu većina ipak oslanja na brojke kao realne pokazatelje statusa određenih izvođača, ali određeni bukeri ipak polažu nade i u ličnu intuiciju i vode se svojim osećajem za prepoznavanje i otkrivanje novih talenata.

Veštačka inteligencija činila je središnju temu već prvog dana konferencije – usledio je panel pod nazivom „Festival nove generacije: Kako veštačka inteligencija i nove tehnologije revolucioniraju iskustva uživo“ („The Next-Gen Festival: How AI and Emerging Tech Are Revolutionizing Live Music Experiences”). Matthew Hoag (interstellar.plus) moderirao je razgovor koji su vodili Alexander Us (Sila Sveta), Pip Rush (Arcadia Spectacular) i Victor De La Serna (Elrow and Monegros Desert Festival) raspravljajući o načinima na koje AI, AR i VR tehnologije menjaju live iskustva u muzičkoj industriji. Sd

Danas

Bridge je stvorio mostove između dve industrije, ali i srušio geografske barijere uspešno stvarajući veze i otvarajući nove prilike.Posebne govore i zdravicu otvaranja Bridge-a održali su direktor i suosnivač EXIT festivala Ivan Milivojev, osnivačica i direktorka Getaheada Jennifer Cochrane, državna sekretarka Ministarstva turizma i sporta Republike Hrvatske Monika Udovičić, kao i gradonačelnik Umaga Vili Bassanese.Prvi panel je uključivao jednu od glavnih tema koja je pratila sva tri dana konferencije: „Podaci protiv instinkta“ („Data vs Gut”), a u svojoj prvoj diskusiji nosila je podnaslov „Navigacija između analitike i instinkta u odabiru i bukiranju izvođača“ („Navigating Analytics and Instinct in Artist Selection and Booking”). Na koje se sve načine menja selekcija i buking izvođača napretkom tehnologije i koliko je, u svetu koji se vodi brojkama, važan i sopstveni instinkt, razgovarali su bukeri najvećih svetskih festivala: Cindy Castillo (Mad Cool Festival), James Minor (SXSW Music Festival), Miroslav Miletić (EXIT), Pavla Slivova (Colours of Ostrava), Virag Csiszar (Sziget), a razgovor je vodio novinar James Drury (IQ Magazine). Diskusija je pokazala da se u današnjem svetu većina ipak oslanja na brojke kao realne pokazatelje statusa određenih izvođača, ali određeni bukeri ipak polažu nade i u ličnu intuiciju i vode se svojim osećajem za prepoznavanje i otkrivanje novih talenata.Veštačka inteligencija činila je središnju temu već prvog dana konferencije – usledio je panel pod nazivom „Festival nove generacije: Kako veštačka inteligencija i nove tehnologije revolucioniraju iskustva uživo“ („The Next-Gen Festival: How AI and Emerging Tech Are Revolutionizing Live Music Experiences”). Matthew Hoag (interstellar.plus) moderirao je razgovor koji su vodili Alexander Us (Sila Sveta), Pip Rush (Arcadia Spectacular) i Victor De La Serna (Elrow and Monegros Desert Festival) raspravljajući o načinima na koje AI, AR i VR tehnologije menjaju live iskustva u muzičkoj industriji.Prvo veče konferencije završilo se umrežavanjem uz piće i prigodnim nastupom DJ dua Innēr Sense.Nakon jutarnje joge i druženja posle doručka, zvanično je otvoren drugi dan konferencije panel diskusijom pod nazivom „Kvantni skok u rastu publike kroz AI i marketing zasnovan na podacima“ („Quantum Leap in Audience Growth Through AI & Data-Driven Marketing”) koju je moderirao Turo Pekari (Music Tech Europe), tokom koje su Hannah Joos (Fever), Matthias Strobel (Music Tech Europe) i Vasja Veber (Viberate) podelili svoja iskustva s raznim načinima obrade podataka i selekciji bitnih informacija iz „mora” podataka.

Jedna od bitnijih tema koje su se dotakli bila je zaštita privatnih informacija, kao i rastući broj stavki standardnog GDPR-a.Usledio je prvi Keynote razgovor konferencije u kojem je Barry Dickins (International Talent Booking), istinska ikona muzičke industrije, čovek koji je sarađivao sa legendama poput Boba Dylana, ZZ-ja Topa, Billy-ja Idola i brojnim drugim, u razgovoru s Gregom Parmleyjem (International Live Music Conference) otkrio zanimljivosti koje je doživeo tokom 60 godina rada u industriji. Danas

Danas

Preduzeće EXPO 2027 d.o.o. dalo je 4,9 miliona evra (635 miliona dinara) za izvođenje radova, tačnije montažu, tematskog paviljona „Igrajmo zajedno“ koji će biti deo specijalizovane izložbe EXPO 2027 Belgrade.Ovaj posao dobila je italijanska firma Simmetrico SRL iz Milana, koja je ujedno bila i jedini ponuđač, piše Nova ekonomija.Jedan od kriterijuma za izbor firme koja će obavljati posao bio je taj da je firma, u ugovorenom roku i kvalitetu, učestvovala u realizaciji dizajna sadržaja najmanje jednog nacionalnog ili internacionalnog projekta na polju savremenih umetničkih praksi, novih tehnologija, interaktivnih muzejskih postavki ili da je realizovala najmanje jedan projekat multimedijalnih eksponata galerijskih prostora od najmanje hiljadu kvadrata.Kako se dodaje u dokumentaciji na portalu javnih nabavki, na osnovu ovog kriterijuma je firmi Simmetrica SRL tražen dokaz o tome kolika je bila površina objekta na kojoj je ova firma radila na izložbi u Ekaterinburgu u Rusiji.U tehničkoj dokumentaciji navodi se da firma treba da izradi idejno rešenje, njegovu detaljnu razradu, proizvodnju i realizaciju sadržaja, kao i izvođenje radova na opremanju tematskog paviljona, na površini od 2.932 metara kvadratnih (izložbeni prostor plus ostalo).Sam izložbeni prostor činiće skoro 63 odsto ukupnog prostora, odnosno 1.841 kvadratni metar.

To znači da će firma za radove na jednom kvadratu izložbenog prostora dobiti 2.661 evro.Firma Simmetrico SRL će morati da uz detaljan dizajn sačini i dostavi specifikaciju pojedinačnih stavki neophodne opreme i materijala neophodnih za produkciju sadržaja.Firma je u obavezi da pruži tehničku podršku i obezbedi funkcionalnost izložbe u toku trajanja izložbe od 15. maja 2027. Danas

Nova

Iako se segmenti oslanjaju na život pionirki, oni nemaju biografski pristup već konceptualni i transformativni.

Među damama koje su bile lajtmotiv za projekat su Danica Tomić, prva pilotkinja sa dozvolom u Srbiji; Ljubica Marić, prva kompozitorka u Srbiji; Jelisaveta Načić, prva arhitektica u Srbiji; Ksenija Atanasijević, filozofkinja i prva žena doktor nauka kod nas; Anica Savić Rebac, srpska književnica, istoričarka filozofije, prevoditeljka i profesorka Univerziteta u Beogradu; Beta Vukanović, začetnica prve umetničke karikature kod nas; Jelena Šantić, balerina i koreografkinja, aktivistkinja za ljudska prava, pacifistkinja; Jelena J. Dimitrijević srpska književnica, svetska putnica i dobrotvorka, u istoriji srpske književnosti, smatra se prvom književnicom koja je napisala i objavila prozno delo-putopis; Draga Dimitrijević Dejanović srpska društveno-kulturna aktivistkinja, učiteljica, glumica, književnica i publicistkinja; Katarina Milovuk upravnica i predavačica na Višoj ženskoj školi u Beogradu, jedna od osnivačica Beogradskog ženskog društva i Ženskog muzičkog društva; Maga Magazinović prva modernistička koreografkinja, filozofkinja, borkinja za prava žena i novinarka; Julka Hlapec Đorđević srpska književnica, feministkinja, kritičarka, aktivistkinja, filozofkinja, prevoditeljka; Jelena Spiridonović Savić srpska pesnikinja, pripovedačica i esejistkinja; Savka Subotić dobrotvorka i jedna od prvih feministkinja u Vojvodini… One Ispred svog vremena Foto:Nata Korenovskaia Predstava je već nagrađena na Art Trema Festu u Rumi – Zlatnom maskom za najbolju kostimografiju i Srebrnom maskom za društveni angažman kroz pozorišnu umetnost, a imala je i uspešno gostovanje u Crnoj Gori na Danima nezavisne scene u Kraljevskom pozorištu Zetski dom na Cetinju. Nova

Danas

svog vremena.“ se sastoji iz više segmenata koji se nadovezuju, svaka soba/prostor je posvećen jednoj ili više žena koje su inspiracija za rad, dok se publika slobodno kreće kroz različite prostore koji daju potpuno novi doživljaj scenske umetnosti.Iako se segmenti oslanjaju na život pionirki, oni nemaju biografski pristup već konceptualni i transformativni, koji svakom elementu-delu ovog multimedijalnog projekta donosi umetnički pečat i originalnost.Koncept i režiju su uradile Jadranka Anđelić i Dijana Milošević, muziku Ljubica Damčević i Ljubica Marić.Ženski kostimi su deo Kolekcije „Refleksija” kompanije P….S….fashion, a adaptaciju kostima i oglavlja je uradio Ferenc Varga.Igraju Milica Petrović, Ljubica Damčević, Ivana Milenović Popović, Zoran Vasiljević, Snežana Arnautović Stjepanović, Miona Petrović. Interaktivna zvučna instalacija: Dijana Mitrović, fotografija: Nemanja Maraš, video radovi: Jelena Rubil, Jadranka Anđelić.Pionirke u svojim oblastima Multimedijalne instalacije, performansi, video i fotografija inspirisani su životima žena koje su bile pionirke u svojim oblastima u našem društvu: Danica Tomić, prva pilotkinja sa dozvolom u Srbiji; Ljubica Marić, prva kompozitorka u Srbiji; Jelisaveta Načić, prva arhitektica u Srbiji; Ksenija Atanasijević, filozofkinja i prva žena doktor nauka kod nas; Anica Savić Rebac, srpska književnica, istoričarka filozofije, prevoditeljka i profesorka Univerziteta u Beogradu; Beta Vukanović, začetnica prve umetničke karikature kod nas; Jelena Šantić, balerina i koreografkinja, aktivistkinja za ljudska prava, pacifistkinja koja je bila među prvima koja se oglasila protiv ratova i razaranja ’90 godina; Jelena J. Dimitrijević srpska književnica, svetska putnica i dobrotvorka, u istoriji srpske književnosti, smatra se prvom književnicom koja je napisala i objavila prozno delo-putopis; Draga Dimitrijević Dejanović srpska društveno-kulturna aktivistkinja, učiteljica, glumica, književnica i publicistkinja.Zbog stavova koje je zastupala u vezi sa položajem žena u društvu s pravom je nazvana „prvom srpskom feministkinjom“; Katarina Milovuk upravnica i predavačica na Višoj ženskoj školi u Beogradu, jedna od osnivačica Beogradskog ženskog društva i Ženskog muzičkog društva, urednica ženskog časopisa Domaćica, humanitarka i borkinja za ženska prava; Maga Magazinović prva modernistička koreografkinja, filozofkinja, borkinja za prava žena i novinarka; Julka Hlapec Đorđević bila je srpska književnica, feministkinja, kritičarka, aktivistkinja, filozofkinja, prevoditeljka; Jelena Spiridonović Savić srpska pesnikinja, pripovedačica i esejistkinja; Savka Subotić srpska dobrotvorka i jedna od prvih feministkinja u Vojvodini;ONE.

Ispred svog vremena privukle su veliku pažnju pozorišne publike i kritike.Predstava DAH teatra je nagrađena na Art Trema Festu u Rumi, Zlatnom maskom za najbolju kostimografiju i Srebrnom maskom za društveni angažman kroz pozorišnu umetnost, a imala je i uspešno gostovanje u Crnoj Gori na Danima nezavisne scene u Kraljevskom pozorištu Zetski dom na Cetinju.Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Danas